Dynamic Concepts Consultancy sluit zich aan bij Markteffect

05 februari 2020 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Marktonderzoeksbureau Markteffect heeft boutiquespeler Dynamic Concepts Consultancy overgenomen. 

Het in Eindhoven gevestigde Dynamic Concepts Consultancy werd opgericht in 2004, en is een marktonderzoeksbureau dat zich specialiseert in de toeristisch-recreatieve sector. Het bureau voert hoofdzakelijk onderzoek uit naar bezoekers- en consumentenbeleving en trends in de vrijetijdseconomie.

Sinds september 2017 wordt Dynamic Concepts Consultancy geleid door eigenaar Benjamin Nicholson, die destijds de aandelen overnam van oprichter Mark de Ruiter. Nicholson trad in 2014 in dienst bij het marktonderzoeksbureau als business development manager en zag kansen om de positie van het bedrijf verder uit te bouwen.

Dynamic Concepts Consultancy sluit zich aan bij Markteffect

Nu, zo’n tweeënhalf jaar later, kiest Dynamic Concepts Consultancy ervoor zich aan te sluiten bij de grotere branchegenoot Markteffect, met bijna 100 werknemers een van de grotere marktonderzoeksbureaus van ons land. “Dynamic Concepts Consultancy komt in goede handen – Markeffect is een groot en kwalitatief sterk onderzoeksbureau. Ik weet zeker dat deze overname voor nieuwe impulsen bij onze opdrachtgevers gaat zorgen”, aldus Nicholson.

Opdrachtgevers waar Dynamic Concepts Consultancy voor werkt zijn onder meer Libema, Eindhoven 365, Stadsschouwburg Amsterdam, Rebel Group, Holland Casino, VVV Limburg, House of Leisure en tal van gemeenten. “Door middel van kwalitatief onderzoek en innovatieve onderzoeksmethoden stellen wij onze klanten in staat om de beleving van mensen direct en continu te verbeteren.”

Als onderdeel van de overname zal Dynamic Concepts Consultancy volledig geïntegreerd worden in het kantoor van Markteffect, dat is gevestigd in het centrum van Eindhoven. Voor Markteffect, betekent de stap dat een team van vijf professionals aan zijn netwerk wordt toegevoegd. Ook voegt de overname meer expertise toe in de leisure-markt. Algemeen Directeur Joris Schellekens laat weten: “We zijn al een grote speler in de leisure-markt en dit is voor ons een goede kans om verdere expertise en focus hierin vorm te geven.” 

Markteffect is onderdeel van de ME Research Group, dat verder bestaat uit het Amsterdamse marktonderzoeksbureau Direct Research en leverancier van onderzoeksoftware Collecthor.