Marktlink verlengt sponsorcontract met De Graafschap

20 december 2019 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Marktlink heeft zijn sponsorcontract met De Graafschap met twee jaar verlengd. Het fusie- en overnamebureau is al jaren een trouwe supporter van de Achterhoekse profclub.

Voor Marktlink is het besluit om De Graafschap te blijven ondersteunen gebaseerd op twee pijlers. Ten eerste ligt het in lijn met de strategie om zich te verbinden met lokale ondernemers. Terwijl Marktlink landelijk werkt aan deals en opvolgingsvraagstukken, wil het tegelijkertijd dichtbij zijn klanten opereren. Dit doet het M&A-bureau vanuit vijf kantoren verspreid door het land: Amsterdam, Deventer, Drachten, Gouda en ’s-Hertogenbosch. Ferry Nahon, partner bij Marktlink, legt uit: “Al jaren is Marktlink trouw partner van De Graafschap. Hierbij spelen de binding van de club met de Achterhoek en het bedrijfsleven een belangrijke rol.”

Een tweede reden ligt in het feit dat Marktlink de maatschappelijke rol onderschrijft die De Graafschap vervult in de regio. Zo is de voetbalvereniging een bindmiddel tussen het bedrijfsleven, de politiek en het onderwijs in de Achterhoek, en brengt het mensen uit alle gelederen en van alle achtergronden samen. “Het ontstaan van de Heerenboeren is hier een mooi voorbeeld van”, vertelt Nahon. Hij doelt hiermee op een initiatief dat is genomen door een groep van (vooral) Achterhoekse ondernemers.

Marktlink verlengt sponsorcontract met De Graafschap

Stevig financieel fundament

Jarenlang is De Graafschap in leven gehouden door een beperkt aantal investeerders met een blauwwit hart. In de zomer van 2017 vond een groep van meer dan twintig lokale bedrijven het tijd om een steviger financieel fundament onder de club neer te zetten. Zo besloten ze om, naast hun bestaande, veelal jarenlange sponsorbijdrage, gedurende meerdere seizoenen een structurele financiële donatie te doen.

“Onder het motto ‘Samen D’ran’ is een spreiding van het fundament via een grote groep bedrijven beter dan één grote sponsor”, stelde Hans Martijn Ostendorp, algemeen directeur van De Graafschap, ten tijde van de start van Heerenboeren. Hij laat nu weten blij en trots te zijn dat Marktlink de financiële samenwerking heeft verlengd: “Dat zo’n sterke internationale organisatie [Marktlink heeft ook kantoren in België en Duitsland, red.] zich zo nadrukkelijk aan De Graafschap verbindt, geeft ons vertrouwen dat we met De Graafschap de goede stappen aan het zetten zijn.” 

Marktlink begeleidt jaarlijks diverse deals in de Achterhoek. Zo was het in 2017 betrokken bij de overname van Match 4U door Achterhoekse branchegenoot Flex Factory.

Andere adviesbureaus die actief zijn in de voetbalsponsoring zijn onder meer PwC (een partner van de KNVB en het Nederlands Elftal) en Baker Tilly, dat zich een sponsor van Eredivisieclub PEC Zwolle mag noemen.