Softwarebedrijf MarkLogic kiest Ordina als implementatiepartner
Ordina heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Marklogic, een leverancier van een data-integratieplatform voor grote organisaties.
Samen gaan de twee partijen organisaties helpen bij het omarmen van datagedreven werken. Marklogic levert IT-systemen waarmee klanten gegevens kunnen opslaan en doorzoeken. Door het ontsluiten en integreren van data kunnen strategische inzichten gecreëerd worden, bijvoorbeeld voor sales & marketing-doeleinden of voor het optimaliseren van de bedrijfsvoering.
De internationale speler – MarkLogic heeft kantoren in de VS (hoofdkantoor), Europa (regio hoofdkantoor in Utrecht) en Azië – bedient met zijn ‘MarkLogic Data Hub’ IT-oplossing vooral klanten in de financiële sector, overheid, media, en maak-industrie.
Volgens Ton Mulleneers, Head of Delivery bij Ordina, past de technologie van MarkLogic naadloos in de dienstverlening van de IT-dienstverlener. “Wij helpen organisaties informatie beter vindbaar, deelbaar en relevanter maken. Daardoor wordt besluitvorming gebaseerd op volledige en juiste informatie, wat zorgt voor een positieve impact op primaire processen.”
Als onderdeel van de samenwerking wordt Ordina een implementatiepartner van MarkLogic, voor zowel on-premise en cloud als bestaande en nieuwe Benelux-klanten van de Amerikaanse softwareleverancier. Om dit in goede banen te leiden zijn inmiddels 30 Ordina-consultants, architecten en developers getraind en gespecialiseerd in het gebruik van de MarkLogic-technologie. Daarnaast is een MarkLogic-kennismodule toegevoegd aan de interne trainingsprogramma’s voor startende Ordina-consultants.
Jaarlijks neemt Ordina – een beursgenoteerd bedrijf (Smallcap Index van de NYSE Euronext Amsterdam) met ongeveer 2.600 werknemers honderden startende IT-consultants en IT’ers aan. Zij krijgen een uitgebreid trainingsprogramma voorgeschoteld zodat ze met de juiste kennis aan de slag kunnen gaan bij opdrachtgevers. Ordina richt zich vooral op de sectoren financiële dienstverlening, industrie, overheid en zorg.
Olivier Rijbroek, Alliances Director Northern Europe bij MarkLogic, is in zijn nopjes met de samenwerking. Hij verwacht al snel resultaat te kunnen zien, “mede doordat onze organisaties op verschillende vlakken overeenkomsten hebben. Zo hebben we niet alleen een aantal gedeelde klanten en prospects, maar ook een proactieve bedrijfscultuur met korte lijnen.”
Naast het implementatiewerk, ziet Mulleneers ook verschillende toepassingen bij klanten waarin Ordina kan helpen om de waarde uit Marklogic-dienstverlening naar een hoger niveau te tillen. Geo-ICT is een voorbeeld van zo’n domein. Door data te koppelen aan geografische informatie over het ruimtelijke domein kunnen rijkere inzichten gecreëerd worden. Dit biedt vooral partijen in de overheidssector en de industriemarkt tal van voordelen op voor beleid en uitvoering.
Wereldwijd heeft MarkLogic circa 70 implementatiepartners, waaronder Capgemini, CGI, Cognizant, Sopra Steria, Tata Consultancy Services en Wipro. Ordina is na KPN ICT Consulting de tweede partij van eigen bodem die als partner is toegelaten.