Deloitte Digital neemt digital marketing agency Pervorm over
Deloitte Digital heeft Pervorm overgenomen. Alle activiteiten van de digital marketing agency worden ondergebracht bij de digitale praktijk van het Big Four-accountants- en advieskantoor.
De krachtenbundeling met de digitale experts van Pervorm betekent een flinke uitbreiding van het team van Deloitte Digital, dat ongeveer 50 professionals toevoegt aan de circa 190+ die het reeds in dienst heeft. Pervorm is gespecialiseerd in het leveren van digitale marketing- en consultancydiensten, met name op het gebied van search, social, display en programmatic advertising.
De deal ligt in lijn met Deloitte Digital’s bredere ambities. Erik Nanninga, managing partner van Deloitte Consulting, geeft aan: “De klanten en ervaring van Pervorm zorgen voor een prachtige versterking van onze Digital consultingpraktijk. Met de integratie van Pervorm versterkt Deloitte haar positie als full-service digital dienstverlener.”
Sterke groei Deloitte Digital
De digitale praktijk van Deloitte heeft sinds de oprichting in 2012 een sterke groei doorgemaakt, mede door de flinke toename van de marktvraag naar digitale consultancydiensten. De laatste jaren zijn binnen het digitale spectrum en de adviesbranche tal van nieuwe segmenten ontstaan, waaronder design, creative, marketing en apps, en net als veel branchegenoten speelt Deloitte sterk in op deze trend. Deloitte Digital is vandaag de dag actief in 28 landen. Deloitte telt in Nederland zo’n 5.500 professionals.
De overname van Pervorm volgt kort op de formele opening van Deloitte’s nieuwe digitale transformatiehub “The Garage” in Amsterdam, die is gevestigd in de voormalige Citroën-garage en op loopafstand ligt van Deloitte’s kantoor The Edge. De nieuwe locatie maakt het mogelijk voor Deloitte om strategie, technologie, design en creatieve diensten te laten samenkomen, waardoor klanten innovatieve diensten kunnen ontwikkelen en bouwen.
De Amsterdamse nieuwe hub, de 46ste digitale studio wereldwijd, biedt plaats aan de professionals van Deloitte Digital en tevens aan consulting-collega’s van service lines als Technology, Monitor Deloitte (strategietak) en Innovation. De opening van de nieuwe studio is onderdeel van de ambitieuze doelstellingen van Deloitte Digital in Nederland. “We willen het nummer één creative digital consultancybureau in Nederland worden”, gaf Victor Hoong, partner bij Deloitte Digital, eerder al aan.
Met de toevoeging van Pervorm is Deloitte Digital uitstekend uitgerust voor verdere toekomstige groei en zal het klanten nog beter van dienst kunnen zijn. Jeroen van den Nieuwenhof, partner binnen Deloitte Digital en verantwoordelijk voor de Advertising, Marketing & Commerce-praktijk, geeft aan: “Met de gespecialiseerde ervaring van Pervorm kunnen wij onze klanten nog beter ondersteunen met het ontwikkelen én realiseren van hun digitale marketingstrategie. Door het integreren van Pervorm in onze consultingpraktijk geven we verdere inhoud aan de groeistrategie van Deloitte Digital en de vraag van onze klanten naar een geïntegreerde aanpak van online, van strategie tot executie.”
Gecombineerde offering
De krachtenbundeling tussen Deloitte Digital en Pervorm maakt dat de klanten van beide partners voortaan toegang hebben tot een gecombineerd dienstenaanbod. Pieter Meijer, managing partner bij Pervorm, geeft aan: “Met Deloitte integreren we onze expertise op het gebied van programmatic, social en SEA met de (marketing)transformatie en platformtechnologie ervaring van Deloitte. Door deze gecombineerde offering kunnen wij onze klanten nog beter helpen met het inrichten en schalen van een performance marketingorganisatie met bijbehorende processen en technologie.”
Wereldwijd geldt Deloitte Digital, gemeten in omzet, als een top drie-speler in de markt, samen met Accenture en IBM. Zij lopen daarmee volgens onderzoeker Ad Age ver voor op traditionele adverteerders als Qpp, Publicis en Omnicon. In het spoort van Deloitte, dat als eerste een aparte digitale praktijk optuigde, zijn concurrenten in de markt snel gevolgd. PwC is inmiddels ook sterk in creative en digital, en ook de Amerikaanse strategiekantoren hebben digital omarmd. Zo opereert McKinsey & Company via McKinsey Digital, startte Boston Consulting Group (BCG) BCG Digital Ventures en heeft ook Bain & Company een afzonderlijk digitaal label geïntroduceerd: Bain Digital.