Deloitte opent The Garage: digitale transformatiehub in Amsterdam
Deloitte heeft zijn nieuwe digitale transformatiehub ‘The Garage’ formeel geopend. De nieuwe hub is gevestigd in de voormalige Citroën-garage in Amsterdam op loopafstand van Deloitte’s kantoor The Edge. De nieuwe locatie maakt het mogelijk voor Deloitte om strategie, technologie, design en creatieve diensten te laten samenkomen, waardoor klanten innovatieve diensten kunnen ontwikkelen en bouwen.
The Garage maakt deel uit van Deloitte’s wereldwijde strategie om multidisciplinaire hubs op te richten. Wereldwijd telt Deloitte 244.000 professionals, waarvan er zo’n 5.500 werkzaam zijn in Nederland. De Amsterdamse nieuwe hub, de 46ste digitale studio wereldwijd, biedt plaats aan professionals van Deloitte Digital, de digitale praktijk van het accountants- en advieskantoor, en aan consulting-collega’s van service lines als Technology, Monitor Deloitte (strategietak) en Innovation.
Groei Deloitte Digital
Sinds de lancering in 2012 is Deloitte Digital flink gegroeid. Terwijl de vraag naar digitale consultancydiensten sterk aan het toenemen is en waar nieuwe segmenten als design, creative, marketing en apps steeds meer binnen handbereik van consultants zijn komen te liggen, heeft Deloitte Digital zijn team in ons land weten uit te bouwen naar inmiddels 190+ professionals, en is het wereldwijd in 28 landen actief.
Stephen Ward, Managing Partner Deloitte Digital, zegt over de nieuwe hub: “The Garage is een energieke en creatieve omgeving waar we met onze samenwerkingspartners, weg van conventionele kantoren en remmende factoren, onze klanten nog beter en op grote schaal kunnen helpen in hun digitale transformatie.”
De opening van de nieuwe hub vindt plaats tegen de achtergrond van turbulente ontwikkelingen in de markt. Organisaties hebben de laatste jaren over de hele linie weliswaar hun digitale volwassenheid weten te verhogen, maar veel bedrijven vinden het nog altijd lastig om hun technologische en innovatiedoelstellingen te realiseren of de daarbij gepaarde grootschalige verandertrajecten naar tevredenheid door te voeren.
Samenbrengen van strategie, (co-)creatie en technologie
Deloitte wil zijn opdrachtgevers daarbij ondersteunen door een fysieke plek te creëren waar klanten door middel van co-creatie geholpen worden hun ambities tastbaar te maken, te experimenteren en tot implementeerbare oplossingen te komen. De focus van Deloitte ligt daarbij op het samenbrengen van strategie, (co-)creatie en technologie. In The Garage bundelen teams van ontwerpers, industrie- en techexperts hun krachten in design-gedreven sessies, waarin ze samen vernieuwende proposities, bedrijven, klant- en werknemerervaringen, tastbare prototypesen concrete transformatieplannen ontwikkelen.
De nieuwe hub is gevestigd in Building 1962 in The Olympic Amsterdam. Het gebouw, dat in 1927 werd ontworpen door de Nederlandse Architect Jan Wils, geldt als iconisch. Zo was jarenlang het hoofdkantoor van Citroën gevestigd in het zuidgebouw – het noordgebouw is een monumentaal pand. The Garage, 1.670 vierkante meter ruim, beschikt over de nieuwste technologieën, waarmee in twee tot tien weken ter plekke aan innovaties gebouwd kan worden.
Abby Godee, Partner Customer Strategy & Applied Design bij Deloitte, licht toe: “We kennen de onderwerpen in de boardroom en weten wat decisionmakers vragen. De huidige en nieuwe services van Deloitte komen in The Garage samen, waardoor de klant met een totaaloplossing vertrekt. We stoppen niet na het idee, of na creatie, onze klanten gaan naar huis met producten die ‘boardroomproof’ zijn en gelijk geïmplementeerd kunnen worden.”
Openingsfestival
Voor de officiële opening van The Garage, heeft Deloitte van 10 tot en met 12 april een openingsfestival georganiseerd. Tijdens deze openingsweek van The Garage zal Deloitte een serie van ‘Future of …’- challenges presenteren, waarbij ingezoomd wordt op de toekomst van financiën, zorg, werk en voeding. Ook zijn er twee online challenges gelanceerd, the Future of Mobility en The Future of Energy.