Oxyma-moeder Merkle breidt flink uit in Duitsland en Zwitserland

26 oktober 2018 Consultancy.nl

Het moederbedrijf van Oxyma, Merkle, breidt flink uit in Duitsland en Zwitserland. Met de acquisitie van Namics, een full-service digitaal bureau in Zwitserland en Duitsland, voegt het bedrijf 550 professionals toe aan zijn Europese activiteiten, waarmee het aantal EMEA-medewerkers van Merkle boven de grens van 2.000 uitkomt.

De deal werd aangekondigd door Dentsu Aegis Network, het bedrijf achter Merkle dat ongeveer een jaar geleden ook Oxyma overnam. Het bedrijf ziet de aankoop als een belangrijke stap voorwaarts in Merkle’s ambitie om zijn wereldwijde aanwezigheid op te schroeven. Naast schaal, biedt het ingelijfde Namics volgens Dentsu Aegis ook een verdieping aan het marketingaanbod van Merkle, met name op het gebied van businesstransformatie-strategie, digitaal advies en technologische implementatie op het gebied van Adobe Experience Cloud, Sitecore, Salesforce, SAP en andere leidende technologiepartners.

“Ik ben verheugd Namics in het Dentsu Aegis Network te verwelkomen”, stelt Giulio Malegori, CEO van Dentsu Aegis EMEA. “Deze acquisitie voegt schaal toe aan onze bestaande aanwezigheid in de Duitse en Zwitserse markten binnen EMEA. Hun diensten zijn complementair aan Merkle’s unieke capaciteiten, waarmee een overtuigend aanbod wordt gecreëerd dat klanten zal helpen hun merken te transformeren binnen de digitale economie.” Michael Komasinski, President van Merkle EMEA, geeft aan dat de overname nieuwe diensten aan het aanbod van Merkle toevoegt die perfect passen binnen de bestaande praktijk voor marketingtechnologie en CX. “Met een benijdenswaardige klantbasis en een gedeelde visie, versnelt Namics onze strategie om Merkle’s mensgerichte marketingcapaciteiten te verspreiden binnen de EMEA-regio.” 

Oxyma-moeder Merkle breidt flink uit in Duitsland en ZwitserlandHet in 1995 opgerichte Namics richt zich onder meer op strategische adviesdiensten, conceptontwikkeling en technische implementatie, met een sterke focus op gebruikerservaring. Tot de klanten van het bureau behoren grote Zwitserse spelers als ABB, Credit Suisse, Migros, Swiss Life, UBS en Victorinox, en Duitse bedrijven als ADAC, Boehringer Ingelheim, Kaufland, Kuka en Smart. De 550 digitale specialisten van Namics werken vanuit vestigingen in Frankfurt, Hamburg, München, Sankt Gallen, Zürich en Belgrado. Na het afronden van de deal – die nog in afwachting is van goedkeuring door de Duitse mededingingsautoriteit – zal Namics worden omgedoopt tot ‘Namics - A Merkle Company’. 

Merkle – een wereldwijd opererend, datagedreven technologisch performance-marketingbureau – werd zelf in 2016 ingelijfd door Dentsu Aegis. Het bedrijf werd zo’n dertig jaar gelden opgericht en helpt diverse Fortune 1.000-bedrijven – waaronder Dell, T-Mobile, Samsung, GEICO, Kimberly-Clark, AARP en NBC Universal – in het maximaliseren van hun klantportfolio’s. Wereldwijd beschikt Merkle over meer dan 5.500 medewerkers, die actief zijn vanuit 50 kantoren en samen in 2017 een omzet van $630 miljoen wisten te genereren. 

Bernd Schopp, CEO van Namics, laat weten blij te zijn toe te treden tot het grote marketingbureau: “Onderdeel worden van Merkle en Dentsu Aegis Network is een fantastische kans voor Namics aangezien we een gedeelde visie hebben op het helpen van klanten om winnaars te worden in digitale transformatie. Onze klantgerichte benadering van het leveren van oplossingen op het gebied van digital marketing, communicatie en commercie zal verder worden versterkt door Merkle’s data-, analytics- en CRM-capaciteiten. Dit is een zeer aantrekkelijk aanbod voor onze klanten. We zijn enthousiast over de mogelijkheden die deze stap creëert.” 

Ook vanuit het Nederlandse Oxyma wordt tot slot verheugd gereageerd op de nieuwe aanwinst: “Ons moederbedrijf Merkle breidt flink uit met de aankoop van Namics, een full-service digital agency in Zwitserland en Duitsland. We krijgen er zomaar gezellig 550 kundige collega’s bij, waarmee Merkle in Europa de grens van 2.000 medewerkers doorbreekt”, aldus een woordvoerder. “Voor platformoplossingen als Adobe Experience Cloud, Sitcore, SAP en nog meer MarTech-partners kunnen wij nu ook onze klanten direct de gepaste services bieden!” 

Merkle begeeft zich dit jaar flink op het overnamepad. Zo werden eerder dit jaar al het Australische Amicus Digital en het Cinese &c ingelijfd. Daarnaast breidde het marketingbureau uit door een nieuw kantoor te openen voor het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Mede dankzij al deze uitbreidingen wist Merkle dit jaar van alle marketingbureaus de hoogste groei te noteren in het Econsultancy Top 100 Digital Agencies Report.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly Berk BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over