Bart van Dorp en Loura Vlam in dienst bij flowresulting

28 mei 2017 Consultancy.nl

De afgelopen maanden is het team van flowresulting uitgebreid met twee nieuwe adviseurs. In januari begon Bart van Dorp als consultant ‘klantgerichte organisaties’ bij het adviesbureau dat gespecialiseerd is in klantervaringen. In mei trad Loura Vlam in dienst als consultant ‘winnende proposities’.

Bart van Dorp heeft in de afgelopen jaren vanuit diverse functies uitgebreide ervaring opgedaan op het gebied van klantbeheer. Voordat hij de stap naar flowresulting maakte, werkte hij een kleine drie jaar voor Eneco, waar hij eerst actief was in de rol van Hoofd Klantgeluk en daarna in de functie van Expert Lead Marketing. In de drie jaar daarvoor was hij in dienst bij attractiepark de Efteling, waar hij achtereenvolgens de positie van Strategisch Marketeer en Hoofd Marketing vervulde. Eerder werkte Van Dorp ook ruim vierenhalf jaar als Klantgroepmanager voor Nationale Vereniging de Zonnebloem. Voorafgaand aan zijn professionele loopbaan rondde hij een bacheloropleiding in Marketing af aan de Avans Hogeschool Breda. Ook volgde hij tijdens zijn carrière nog diverse trainingen, cursussen en masterclasses.

Van Dorp geeft aan dat hij met name zijn periode bij de Efteling heeft ervaren als zeer inspirerend en bepalend voor zijn verdere carrièrepad: “De manier waarop Efteling met haar gasten omgaat inspireerde me om me meer te gaan verdiepen in klantbeleving en klantgerichtheid. Bij de Efteling wordt namelijk alles in het werk gesteld om de gast een onvergetelijke dag te bezorgen. De consistentie waarmee ze dat waarmaken, van de Python en het Sprookjesbos tot aan de wc en de parkeerplaats, dat kan een inspiratiebron zijn voor vele andere dienstverleners.” 

Bart van Dorp , Loura Vlam, Flowresulting

Na zich jarenlang intern bij bedrijven te hebben ingezet, merkte Van Dorp de behoefte te hebben organisaties van buitenaf te ondersteunen: “Ik ben in mijn vorige functies veel bezig geweest met klantgerichtheid. En dan kom je flowresulting natuurlijk ook al vaak tegen. Mijn ambitie reikt nu verder en ik wil graag andere organisaties helpen om meer klantgericht te worden. Ik geloof dat dat de manier is waarop je je als organisatie kan onderscheiden van je concurrenten. Consultancy geeft mij de mogelijkheid om deze ambitie waar te gaan maken: continu met meerdere organisaties aan de slag gaan om nog meer klantgericht te worden.”

En dit gaat hij vanuit zijn nieuwe rol van ‘consultant klantgerichte organisaties’ nu doen bij flowresulting. “Niet alleen door te focussen op de behoeften van de klant zelf, maar vooral door met de organisatie ervoor te zorgen dat medewerkers en afdelingen goed met elkaar samenwerken en plezier halen uit het bedienen van de klant”, aldus Van Dorp. Vanuit flowresulting wordt met enthousiasme gereageerd op de komst van Van Dorp: “Een aanwinst waar we enorm trots op zijn!”, aldus het adviesbureau. 

Enkele maanen na Van Dorp, ging ook Loura Vlam aan de slag bij flowresulting. Voor die tijd was ze meer dan drieënhalf jaar in dienst bij verzekeraar Delta Lloyd. Ze begon er als Management Trainee en groeide twee jaar later door naar de functie van Customer Experience manager. Daarvoor voltooide ze bij Cordaid een acht maanden durende stage op het gebied van corporate partnerships, waaraan ze begon nadat ze haar opleiding aan de Universiteit Utrecht had afgerond. Hier rondde ze achtereenvolgens een bachelor Economics & Business Economics en een master International Economics and Business af.

Vlam’s eerste kennismaking met flowresulting vond plaats vanuit haar rol bij haar vorige werkgever, Delta Lloyd. Vlam vertelt: “Mijn eerste kennismaking was tijdens de masterclass Klantbeloften op het kantoor van flowresulting. Dit is alweer twee jaar geleden. Ik vond het een inspirerende sessie waar de do’s en don’ts van Klantbeloften werden uitgelegd en aansprekende voorbeelden uit de praktijk voorbijkwamen. Zo was ik onder de indruk van de pakkende belofte ‘service waar u niet op zit te wachten’ van Volkswagen Bedrijfswagens, die in samenwerking met flowresulting zijn ontwikkeld.”

Quote Loura Vlam

Sinds ze bij flowresulting in dienst is, was ze al betrokken bij enkele projecten voor grote opdrachtgevers. Vanuit haar rol van consultant ‘winnende proposities’ ondersteunde ze bijvoorbeeld de Rabobank bij het verbeteren van de dienstverlening in bankfilialen, onder meer met ‘mystery visits’ aan bankfilialen en gesprekken met klanten. Bij Achmea droeg ze bij aan een multidisciplinair klantervaring-project gericht op het verhogen van de NPS-score. Ook hielp ze diverse klanten hun inzicht in de wensen van klanten te verhogen door gebruik te maken van klantpanels.

Vlam geeft aan nog altijd veel te kunnen en willen opsteken van het consultancyvak: “Ik wil graag leren hoe je impact kan maken bij organisaties door advies te geven dat daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden.” Anderzijds denkt ze dat ze met haar eigen achtergrond van toegevoegde waarde kan zijn bij flowresulting: “Tegelijkertijd kan ik mijn collega’s weer inspireren met mijn kennis uit de financiële sector. Waarbij ik ook heb ervaren hoe lastig het soms kan zijn om de klantgerichtheid voorop te stellen – zeker als er andere (politieke) belangen meespelen – en hoe je hier het beste mee omgaat.”

En hier lijken ze het bij flowresulting volmondig mee eens te zijn, gezien de aankondiging op de site van het adviesbureau: “Sinds mei is Loura Vlam bij flowresulting gestart. En daar zijn we blij mee! Met werkervaring op zak als lid van het Customer Experience team bij Delta Lloyd, is zij nu enkele weken gestart als consultant ‘winnende proposities’.”

Nieuws

Meer nieuws over