VODW key partner van het Grote Marketing Congres
Op 13 oktober vinden in het Concertgebouw in Amsterdam gelijktijdig 'Het Grote Marketing Congres' en '24Festival’ plaats, twee initiatieven voor professionals uit de reclame, communicatie, marketing en designsector. Naast tal van inspirerende keynote presentaties en break-out sessies wordt opnieuw de Effie uitgereikt, een prijs voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Vanuit de adviesbranche heeft VODW zich als key partner verbonden aan het marketingcongres; Maton Sonnemans, Partner bij het marketingadviesbureau, levert een inhoudelijke bijdrage.
Het Grote Marketing Congres is een jaarlijks congres van Tijdschrift voor Marketing, en betreft een evenement waar diverse onderwerpen, cases en studies uit de dagelijkse praktijk van strategische marketeers aan bod zullen komen. 24Festival is een jaarlijks evenement waar professionals en aanstormend talent uit de creatieve-, marketing- en media-industrie elkaar ontmoeten en inspireren. Beide evenementen vinden dit jaar gezamenlijk plaats op 13 oktober in het Concertgebouw Amsterdam. Organiserende partners van het 24Festival zijn deze editie de BVA (Bond van Adverteerders), de VEA (Vereniging van Communicatie Adviesbureaus) en Adfo Groep. De organisatie ligt in handen van PINO Communicatie, Evenementen en Congressen in samenwerking met #Verder Business Concepts.
Gedurende het Grote Marketing Congres (GMC) – met dit jaar als centrale thema ‘Marketing als change agent binnen organisaties’ – krijgen de aanwezige marketingprofessionals diverse keynote presentaties en break-out sessies voorgeschoteld. Onderwerpen variëren van content marketing, merkencampagnes tot innovatief marketing leadership. Ook wordt het praktijkprogramma 24Academy verzorgd. Daarin ontdekken studenten, young professionals (en docenten) de laatste trends, ontwikkelingen en praktische marketinghandvatten van deze tijd. Het 24Festival wordt afgesloten met de uitreiking van de EffieAward, een award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie.
VODW, een marketingadviesbureau uit Leusden, heeft zich dit jaar als key partner verbonden aan het Grote Marketing Congres. Patrick Ruijs, Managing Partner bij VODW, legt uit waarom: “Omdat het onderwerp ons uit het hart gegrepen is! Het is onze missie om grote ondernemingen succesvol te maken in de digitale wereld van morgen. Onze organisatie is compleet geëngageerd om voor deze ondernemingen het verschil te maken.” Volgens Ruijs moeten ondernemingen anno 2015 op drie aspecten keuzes maken en transformeren: “Allereerst moeten bedrijven customer centric worden in alle haarvaten van de onderneming. Daarnaast moeten zij technologie omarmen als inspiratiebron en aanjager van continue vernieuwing. Tenslotte moeten zij snelheid, wendbaarheid en ondernemerschap van de organisatie ontwikkelen.”
Als key partner van het evenement zal VODW ook een inhoudelijke bijdrage leveren, in de persoon van Maton Sonnemans – tevens Partner bij VODW. Sonnemans is sinds 1989 actief als strategisch marketingadviseur en is onder meer gespecialiseerd in productinnovatie, distributiekanalen, merken en bedrijven.
Sonnemans zal een inhoudelijke break-out sessie verzorgen getiteld: 'Wordt het niet eens tijd voor een company journey?' Daarin beschrijft hij de succesvolle marketeer van morgen, die volgens Sonnemans “niet alleen zijn klanten maar vooral zijn eigen organisatie in beweging zet”. Verder voegt hij toe: “Dit vraagt om een scherpe kijk op de ambitie en potentie van de eigen onderneming. Waar kan het sneller, slimmer of beter? Wat zijn de maatregelen om de commerciële organisatie aan te passen aan de uitdagingen van de toekomst? ‘Fit for the job’ met fijnmazige, datagedreven marketing, overtuigende proposities, off- en online integratie. Maar ook ‘fit for the board’: flexibel, ondernemend, accountable, ‘agile’”, aldus Sonnemans.
Geïnteresseerden die willen deelnemen aan het marketingcongres kunnen zich hier inschrijven.