Grant Thornton & Deloitte kanshebber Digitaal Werven
Onderzoeksbureau Digitaal-Werven heeft de zes genomineerden voor de ‘Digitaal-Werven 2014’ award bekendgemaakt. Naast Bol.com, Calco, Eneco en Enexis maken ook twee zakelijke dienstverleners kans op de felbegeerde prijs: Grant Thornton en Deloitte.
Elk jaar brengt Digitaal-Werven het digitaal wervingsbeleid van Nederlandse organisaties in kaart. Dit jaar werden meer dan 400 organisaties onder de loep genomen. Centraal tijdens het onderzoek staat de ervaring van de sollicitant. Digitaal-Werven solliciteert daarbij (digitaal) bij een organisatie om het proces en het systeem te testen. Moet je 4 pagina’s met vragen invullen, of kan je als sollicitant gewoon mailen? Komt er een adequate reactie of laat het bedrijf niets meer van zich horen? Andere onderdelen van het onderzoek zijn het stellen van vragen via social media, iets dat sollicitanten steeds meer doen. De bedrijven met de beste digitale sollicitatieprocedure worden genomineerd voor de finale, die op 7 oktober tijdens het Digitaal-Werven 2014 event plaatsvindt.
Inmiddels heeft de jury zes organisaties genomineerd voor de finale: Bol.com, Calco, Eneco en Enexis, Grant Thornton en Deloitte. Opvallend is dat alle zes finalisten in de afgelopen twaalf maanden geheel nieuwe sites live hebben gebracht of grote veranderingen hebben doorgevoerd aan hun ‘werken bij’ sites.
Het is voor Grant Thornton en Deloitte niet de eerste keer dat hun digitaal wervingsbeleid kans maakt op de Digitaal-Werven award. Deloitte won de prijs al tweemaal, in 2010 en 2011, en ook ConQuaestor (inmiddels onderdeel van Grant Thornton) behoorde al eens tot de finalisten (2010).
Eind augustus werd de carrière website van Deloitte – WerkenbijDeloitte.nl – nog door WUA! verkozen tot de beste carrière website in de zakelijke dienstverlening.