VP&P lanceert campagne rondom verzekeringscongres
Op 17 september vindt ‘Innosurance 2014’ plaats, een congres voor bestuurders en managers werkzaam in de verzekeringsbranche. Voogt Pijl & Partners (VP&P) heeft zich als sponsor verbonden aan het evenement. Naast het verzorgen van een inhoudelijke sessie door Ronald Bushoff, Management Consultant bij VP&P, zal het consultancybureau een marketingcampagne uitrollen rondom het evenement, waarin het belang wordt benadrukt voor het (tijdig) ontwikkelen van nieuwe business modellen.
Tijdens ‘Innosurance 2014’ passeren de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen de verzekeringsbranche de revue. Het evenement wordt georganiseerd door platform am: en vindt plaats in het congrescentrum in Zeist op 17 september. Het event is bedoeld voor verzekeringsprofessionals, managers, consultants, innovatieadviseurs, beleidsmakers en wetenschappers werkzaam binnen het ecosysteem van de verzekeringsbranche. Diverse sprekers vanuit onder meer de financiële- en verzekeringssector en de adviesbranche gaan gedurende de dag tijdens verschillende breakout-sessies in op thema’s als innovatie, consumentengedrag, klantgerichtheid, technologie, communicatie en big data.
Sponsor
Naast het verzorgen van een inhoudelijke sessie* heeft Voogt Pijl & Partners, een adviesbureau gespecialiseerd in de financiële sector, zich als sponsor verbonden aan het evenement. Als onderdeel van de sponsorship zal het bureau rondom het event een speciale marketingcampagne lanceren, gericht op het bewust maken van het belang van nieuwe business modellen in de verzekeringswereld. Zo zal bijvoorbeeld een banner getoond worden in de digitale nieuwsbrieven van am: signalen flash met een oproep aan verzekeraars om hun mogelijkheden op het gebied van businessmodel innovatie te bepalen. “De door veel verzekeraars gevoelde onzekerheid ‘Hoe wil een klant in 2020 met ons zaken doen?’ is vaak de opmars naar het genereren van ideeën om het bestaande businessmodel te innoveren of om tot innovatieve businessmodellen te komen,” legt Annemarie Sikken van VP&P uit.
De campagne is gebaseerd op de onlangs uitgebrachte publicatie ‘Op weg naar nieuwe businessmodellen: verzekeraars aan zet’, waarin VP&P op basis van eigen onderzoek zeven 7 mogelijke toekomstige businessmodellen voor de verzekeringsmarkt presenteert.
Als voorbeeld van het begeleiden van businessmodel transformaties biedt VP&P verzekeraars hulp bij het transformeren van het ‘Operational Excellence’ businessmodel naar het ‘Customer Excellence’ businessmodel. “De cruciale vraag hierbij is: “Hoe maak ik de ‘connected customer’ tot een enthousiaste fan en ambassadeur voor onze organisatie?,” aldus Sikken. Een van de methoden die hiervoor wordt toegepast door het bureau is een speciaal ontwikkelde management game, dat het idee van ‘klant centraal’ concreet en begrijpelijk maakt. “Het geeft verzekeraars zicht op de relatie tussen de inrichting van de organisatie en klanttevredenheid. Het biedt daarmee een solide basis voor het uitstippelen van de ‘road map’ naar het creëren van enthousiaste klanten,” sluit Sikken af.
* Zie het artikel ‘4 adviesbureaus leveren bijdrage aan am: innosurance 2014’ voor meer informatie.