Van de Kraats strategisch adviseur bij Baker Tilly
Barend van de Kraats heeft onlangs de gelederen versterkt van Baker Tilly Berk, waar hij aan de slag gaat als senior strategieconsultant. In zijn nieuwe rol bij het accountants- en advieskantoor gaat Van de Kraats zich bezighouden met advisering en onderzoek op het gebied van strategische marketing, business development en bedrijfsstrategie.
Van de Kraats studeerde Economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, een studie die hij in 1995 met succes afrondde. Hij begon zijn loopbaan als Journalist bij het Algemeen Dagblad en later nog een jaar bij de Telegraaf. Vervolgens belandde Van de Kraats bij strategie adviesbureau McKinsey & Company, waar hij ruim 4,5 jaar werkzaam was als Research & Information Manager. Na vervolgens vier jaar bij Robeco als Product Manager te hebben gewerkt, maakte Van de Kraats de overstap naar advies- en onderzoeksbureau Annalise Market Intelligence, waar hij vijf jaar actief was. Van de Kraats stond als Managing Director onder meer aan de basis van het vorig jaar uitgebrachte Annalise Market Intelligence rapport dat inging op het thema marketing in de advocatuur.
Ook in de politiek was Van de Kraats actief – zo was hij de afgelopen vier jaar gemeenteraadslid in de gemeente Pijnacker-Nootdorp.
Baker Tilly Berk
Sinds begin april is Barend van de Kraats gestart bij Baker Tilly Berk als senior strategieconsultant. De accounting- en consultingorganisatie is blij met zijn komst. “'Veel van onze klanten hebben behoefte aan advies op het gebied van strategie en business development. Met de komst van Barend van de Kraats kunnen we optimaal in deze behoefte voorzien” aldus Lorijn van Leersum, partner bij Baker Tilly Berk Corporate Finance.