Zes adviesbureaus aanwezig op Mendix World 2014

11 maart 2014 Consultancy.nl

Op 3 en 4 april vindt het evenement ‘Mendix World 2014’ plaats, het grootste jaarlijkse wereldwijde evenement voor professionals en klanten die geïnteresseerd zijn in de laatste Mendix-ontwikkelingen. Vier adviesbureaus – Capgemini, Accenture, Magnus en First Consulting – hebben zich als partner verbonden aan het evenement. Ook leveren adviseurs van deze bureaus samen met partners van Eurogroup Consulting en RoyalHaskoningDHV een inhoudelijke bijdrage aan Mendix World 2014.

Mendix heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot één van de toonaangevende technologieën en platforms voor apps en mobiele applicaties. Opgericht in 2005 in Nederland, is Mendix met behulp van private investeerders internationaal uitgegroeid. Met kantoren binnen vier continenten, hebben ze inmiddels een wereldwijd klantenbestand. 

Om het jaar organiseert Mendix een conferentie voor iedereen die geïnteresseerd is in de technologie. De bezoekers variëren van IT-executives die kennis willen maken met de mogelijkheden van Mendix, tot IT-ontwikkelaars en implementatie partners die alles willen leren over de laatste ontwikkelingen. Mendix World 2014 zal plaatsvinden in de Cruise Terminal in Rotterdam.

Partners

In totaal hebben zo’n 20 organisaties zich als sponsor verbonden aan Mendix World 2014, waaronder de adviesbureaus Capgemini (Platinum), Accenture en Magnus (Gold) en First Consulting (Zilver). Ook leveren diverse adviseurs een inhoudelijke bijdrage aan het congres:

Pierre Hessler, verbonden aan Capgemini, verzorgt op de eerste dag een keynote presentatie. Hessler voegde zich bij Capgemini in 1993, na diverse executive posities te hebben bekleed bij IBM. Bij de Franse zakelijke dienstverlener vervulde hij meerdere bestuursrollen, waaronder als topman van Capgemini Consulting. Hij maakte verder deel uit van het wereldwijde bestuur tussen 2000 en 2012. 

Marc Carrel-Billiard, Executive Partner bij Accenture, zal op dag twee in de ochtend presenteren. Hij is Accenture’s Managing Director of Emerging Technology Innovation in Europa, Afrika en Latijns-Amerika (EALA). Bovendien is Carrel-Billiard een van de 82 Accenture Master Technology Architects.

Op vrijdag 4 april gaan adviseurs van Magnus en Eurogroup Consulting tijdens een zogeheten Solution Track sessie in op het thema omni-channel. Eerst presenteert Axel Groothuis, partner bij Eurogroup Consulting, een overzicht van de belangrijkste onderzoeksresultaten van het ‘Shopping2020 programma’. Vervolgens geven Koen Aben (WE Fashion) en Nander Stam (Managing Consultant bij Magnus) inzicht in hoe WE Fashion zijn e-commerce processen (aan de hand van onder andere Mendix-technologie) heeft getransformeerd tot een state-of-the-art omgeving.

Roland Daane, Corporate Information Manager bij RoyalhaskoningDHV, zal gedurende een Solution Track sessie ook inzichten geven in hoe het wereldwijde ingenieurs- en adviesbureau een oplossing implementeerde voor het beter managen van projecten. De oplossing was gebaseerd op het Mendix App Platform, en werd ontwikkeld en geïmplementeerd in samenwerking met IT-organisatie FlowFabric.