GEA begeleidt innovatieprogramma in mediabranche
Tientallen uitgeverijen en mediabedrijven gaan de komende twee jaar ruim €2 miljoen investeren in collectief innoveren. Het innovatieprogramma ‘Uitgeverij van de toekomst’ gaat zich verdiepen in oplossingen voor de uitgeefindustrie van de toekomst. Het is de bedoeling dat het programma onder meer nieuwe inzichten, scenario’s, samenwerkingsvormen, en crossmediale concepten zal bieden. Naast productinnovatie krijgt ook het uitgeefproces aandacht.
Begeleid door GEA Consultancy
Het initiatief is een samenwerkingsprogramma van 35 uitgeverijen en andere mediabedrijven. Het programma wordt begeleid door GEA Consultancy, een consultancykantoor gespecialiseerd in mediaprocessen en organisatie van mediaproductie. Het adviesbureau begeleidt de collectieve activiteiten van het innovatieprogramma. Zij faciliteert het innovatieproces, verzorgt de kennissessies en treedt op als programmamanager van ‘De Uitgeverij van de Toekomst’.
‘Uitgeverij van de toekomst’ gaat dit jaar in oktober van start en zal één tot twee jaar duren. Het innovatieprogramma wordt met ruim €1 miljoen ondersteund door een innovatiesubsidie (IPC) van Agentschap NL van het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie. De uitgevers hebben zelf ook €1 miljoen geïnvesteerd.