Ngenious trapt 2025 af met reeks vernieuwingen

Ngenious, een specialist in systemische organisatietransitie en leer- en ontwikkelvraagstukken, is 2025 gestart met een nieuwe corporate identity, nieuwe website én nieuw kantoor.
Deze week lanceert Ngenious zijn compleet nieuwe visuele identiteit, vergezeld van een nieuwe website. Partner Sven Krol is trots op de stappen die de organisatie zet.
“Vanwege onze unieke aanpak en visie op leren en organisatieontwikkeling weten steeds meer klanten ons te vinden. Het werd tijd hetgeen we doen beter te verwoorden door middel van een nieuwe website”, verklaart hij de keuze. Als onderdeel van de nieuwe huisstijl heeft Ngenious ook een nieuw logo.
Wake up your engine
Ook is de slogan ‘wake up your engine’ geïntroduceerd. Deze staat voor het activeren van potentieel bij medewerkers en hen zélf in staat te stellen om intrinsiek gedreven organisatiedoelen te realiseren.
Krol: “In onze visie draait het bij organisatietransitie om de mens en de mate waarin in zij in organisaties voelen ertoe te doen. De slogan is ook een knipoog naar de blik onder de ‘motorkap’; de onderstroom.”
Toevallig of niet, past de motor(kap) ook goed bij de nauwe banden met het Toyota Management Institute. In 2020 sloot Ngenious een strategisch partnership met het Japanse opleidingsinstituut.
Plek om te leren, ontwikkelen en groeien
Boven op de nieuwe visuele identiteit heeft Ngenious ook een nieuwe locatie in gebruik genomen voor de opleidingen en leervraagstukken die het faciliteert voor klanten. Jaarlijks volgen circa 1.500 deelnemers een opleiding bij Ngenious, veelal in-company.
Mariël Koopmans, partner en verantwoordelijk voor Ngenious-opleidingen, geeft aan dat het tijd werd voor een eigen professionele leeromgeving. “We hebben gekozen voor een plek naast het station van Amersfoort in het hart van Nederland. We zijn voortaan makkelijk bereikbaar en hebben een fijne plek om te leren, ontwikkelen en groeien.”
Systemische organisatietransitie
Ook heeft Ngenious de komst van een werkboek ‘systemische organisatietransitie’ aangekondigd. Het wordt alweer het vierde boek dat Ngenious zelf uitgeeft, als onderdeel van de ambitie om het bureau verder te ontwikkelen als kennisexpert in het vakgebied van organisatietransitie.
En dan staat er tot slot nog een jaarlijks terugkerend hoogtepunt op de agenda: ook in oktober en november 2025 organiseert Ngenious weer twee reizen naar Japan, waar de deelnemers zich zullen onderdompelen in verandermethodieken als lean, agile, scrum en obeya.
Kortom: stilzitten is er dit jaar niet bij voor Ngenious.