Team Rockstars IT wordt mouwsponsor van Ajax
Team Rockstars IT gaat samenwerken met Ajax. Vanaf 1 januari 2025 staat het logo van het snelgroeiend IT-bedrijf op de mouw van het Ajax-shirt tijdens nationale en Europese wedstrijden. Met de deal heeft bedrijf zich voor minimaal 2,5 jaar verbonden aan de Amsterdamse voetbalclub.
Het in 2015 opgerichte Team Rockstars biedt diensten op het gebied van software-, cloud- en data-engineering, consultancy en IT-beveiliging. Het bedrijf is met ruim 600 ‘rockstars’ actief in sectoren als energie, financiële dienstverlening, publieke sector en media.
“Het is een snelgroeiend bedrijf met veelbelovende doelen, en ambities die goed passen bij die van Ajax”, stelt Cas Biesta, interim-commercieel directeur van Ajax. “We gaan met de zichtbaarheid op het shirt bijdragen aan het verwezenlijken van hun doelen, maar ook samen activiteiten ondernemen om Team Rockstars IT verder te versterken.”
Laurens Simonse, oprichter van Team Rockstars IT, ziet de samenwerking als een strategische stap in de verdere groei van het bedrijf. “Ajax staat wereldwijd bekend om het opleiden van talent tot topprestaties. Dit streven naar excellentie en het maximaliseren van potentieel is een waarde die naadloos aansluit bij onze kernwaarden.”
De samenwerking markeert volgens Simonse een volgende stap in de groei van zijn bedrijf. “Waar Team Rockstars een paar jaar geleden nog voornamelijk werkte voor mkb-bedrijven, zijn we inmiddels gegroeid tot een organisatie die werkt voor toonaangevende klanten zoals ASML, Rabobank en Alliander.”
In 2020 werd de Curaçao Tourist Board de eerste mouwsponsor in de geschiedenis van Ajax. Hoewel Team Rockstars IT vanaf volgend jaar de plek op de mouw overneemt, blijft Curaçao tot 2027 verbonden aan de club als officiële partner.
De financiële details van de sponsordeal zijn niet naar buiten gebracht, maar De Telegraaf weet op basis van “bronnen rondom de club” te melden dat Ajax jaarlijks een kleine €2 miljoen ontvangt van Team Rockstars IT.