‘Strategie = Executie’ maakt debuut in Spaans en Bahasa
Na versies in het Nederlands, Engels, Duits en Russisch, is ‘Strategie = Executie’ nu ook in het Spaans verkrijgbaar. En binnenkort verschijnt het boek van Jacques Pijl van Turner in het Bahasa.
Het is alweer meer dan zeven jaar geleden dat Pijl de Nederlandstalige editie van Strategie = Executie uitbracht. In het prijswinnende boek pleit hij voor het benaderen van strategie-executie als een vak apart. “Als je als organisatie succesvol wilt vernieuwen dan moet strategie-executie een kerncompetentie op zich worden”, aldus de auteur.
De titel kan ook worden gezien als een waarschuwing aan CEO’s met grootse plannen die uiteindelijk uitdraaien op luchtkastelen. “Een strategie is zo briljant als de uitvoering ervan”, liet Pijl in 2016 weten bij het uitbrengen van de eerste druk.
Dat die uitvoering nogal eens tekortschiet blijkt uit talloze onderzoeken. Zo stelde BCG vast dat wereldwijd slechts 30% van alle digitale transformaties slaagt.
Aan de hand van zes succesfactoren (gebaseerd op onderzoek van Turner met betrokkenheid van 60 topbestuurders, 75 casestudies en 300 bronnen) biedt ‘Strategie = Executie’ leiders handvatten om strategie wél succesvol om te zetten in resultaten.
En ook het boek zelf kan gerust een succes worden genoemd. Nadat de Nederlandse versie al op de shortlist stond voor Managementboek van het Jaar, ging de Engelstalige versie er zelfs vandoor met een Business Book Award, ook wel gezien als de ‘Oscar van de managementliteratuur’.
Met het verschijnen van ‘Estrategia = Ejecución’ kunnen nu dus ook Spaanstalige leiders profiteren van de inzichten van Pijl. En ook in Indonesië hoeven ze niet lang meer te wachten, want de Bahasa-vertaling verschijnt binnenkort.
Pijl laat weten verheugd te zijn op het volgende hoofdstuk in de uitrol van zijn boek. “De beschikbaarheid van Strategie = Executie in het Spaans en Bahasa draagt bij aan de missie van Turner om organisaties wereldwijd te versterken in strategie-executie. En daarmee bij te dragen aan de waarde die deze organisaties bieden aan hun stakeholders en in de maatschappij.”
Eerder schreef Pijl ook al het ‘Het nieuwe normaal’, waarin hij organisaties inzicht geeft in hoe ze kunnen overleven in de zogeheten ‘nieuwe economie’.