Eraneos haalt digitale executive Andrew de la Haije aan boord
Eraneos heeft ervaren bestuurder Andrew de la Haije aangesteld als Partner. Vanuit zijn nieuwe rol wordt hij verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de Data & AI-praktijk in Nederland en internationaal.
Met Andrew de la Haije haalt Eraneos een bekende leider in de wereld van digitale transformatie aan boord. De La Haije kan bogen op ruim 25 jaar aan ervaring in grootschalige digitale transformaties en technologische initiatieven, van strategieontwikkeling tot en met implementatie.
Deze ervaring deed hij op zowel binnen als buiten de consultancybranche. De afgelopen jaren bekleedde hij de rol van CEO bij Xebia. Daarvoor was hij onder meer COO bij internetregister RIPE en jarenlang consultant bij Accenture.
Bij Eraneos is De la Haije benoemd tot partner. Hij gaat klanten van de firma helpen bij digitale transformaties met een data- en AI-component. Hoewel actief vanuit het kantoor in Amsterdam, zal De La Haije zich tevens inzetten binnen de bredere groep – Eraneos heeft ook kantoren in Duitsland, Zwitserland, en Spanje.
In ons land bestaat Eraneos vooral uit de voormalige Quint-organisatie. Quint voegde zich in 2021 bij branchegenoten uit Zwitserland en Duitsland. Begin dit jaar werd de groep omgedoopt tot Eraneos.
“Eraneos wil zijn klanten laten profiteren van een volledig spectrum aan kennis en expertise dat nodig is voor een succesvol digitaliseringstraject – van de strategieontwikkeling tot en met de implementatie. Het opbouwen van een krachtige internationale Data & AI-voetafdruk is daarbij van belang. We heten Andrew de la Haije dan ook van harte welkom”, aldus Maurice Boon, Managing Partner van Eraneos in Nederland.
“Met zijn ambitie, mindset en ervaring in het opbouwen van internationale praktijken is hij de juiste persoon om onze ontwikkeling actief vorm te geven en te versnellen”, laat Boon weten.
“Eraneos kan putten uit een pool van 1.100+ internationaal opererende experts en heeft diepgaande kennis van management consulting en technologie”, voegt De la Haije toe. “Dit stelt ons in staat om klanten optimaal te ondersteunen bij hun digitale transformatie, lokaal én internationaal.”
“De kracht van Eraneos ligt hierbij in het samenbrengen van businessstrategie en een diepgaande technische expertise”, benadrukt hij. “Daarbij is de aanpak gericht op het ontwikkelen van een passende strategie, het ontwikkelen van businesscases, de technische implementatie en de vaak onderschatte verankering binnen de organisatie. Hiermee onderscheidt Eraneos zich in de markt.”