4NG versterkt performance marketing-capaciteiten met overname Blauwe Monsters
Digitale bureaugroep 4NG heeft zijn performance marketing-tak versterkt met de overname van Blauwe Monsters, een online marketingbureau met 44 medewerkers.
Conclusion-dochter 4NG haalt met Blauwe Monsters uitgebreide online marketing-expertise in huis op gebieden als SEO, SEA, CRO, content en marketplaces. Het team van Blauwe Monsters voegt zich bij de performance marketing-tak van 4NG, die organisaties ondersteunt op elk gebied van de digitale klantreis en gebruikerservaring.
4NG wil met de deal zijn end-to-end digitale dienstverlening aan klanten verder versterken. “Wij hebben de ambitie om klanten volledig end-to-end te bedienen. Hiervoor ontbrak nog expertise in het performance marketing-domein. Zoals altijd bij uitbreidingen, zoeken we de beste partij om te onboarden”, laat Ton Renes weten, oprichter van 4NG.
Ook voor Blauwe Monsters biedt de aansluiting bij 4NG diverse voordelen. Als onderdeel van het brede ecosysteem van Conclusion kan het bedrijf zijn klanten een breder palet aan diensten bieden.
Dennis Stokman, CEO van Blauwe Monsters: “We zijn erg blij om deel uit te maken van 4NG. Onze markt bevindt zich in een sterke consolidatieslag. Zodoende is deze toetreding een waardevolle stap in het verwezenlijken van onze ambitie om een full funnel-marketingbureau te zijn.”
Stokman wijst verder op de “sterke culturele fit” en de “veelbelovende carrièremogelijkheden” binnen de organisatie. Ook is hij verheugd dat zijn bedrijf als onderdeel van 4NG en Conclusion toch zijn ondernemerschap en eigen propositie kan behouden, “twee zaken die voor ons erg belangrijk zijn”.
Buy-and-build
4NG is Conclusions full-servicetak gericht op digitale marketing, online, e-commerce en technologie. Sinds 2021 maakt de digitale bureaugroep deel uit van zakelijk dienstverlener Conclusion, die geldt als een van ’s lands grootste bureaus voor businesstransformatie en IT-dienstverlening.
Met de toevoeging van 4NG (200 digitale experts en zo’n 1.000 freelancers maakten destijds de overstap), nam Conclusion een grote sprong in het digital agency-landschap. Sindsdien voert Conclusion met 4NG een stevige buy-and-build-strategie, waarbij de digitale bureaugroep zijn digitale capaciteiten versterkt met uiteenlopende digitale specialisten.
Zo nam 4NG in februari van dit jaar Bright Alley over, een aanbieder van maatwerk digitale leeroplossingen. Een maand eerder voegde het online bureau Nexwork toe. En vorig jaar werden digitale bureaus Bikkelhart en theFactor.e overgenomen.
Met Blauwe Monsters aan boord telt 4NG inmiddels elf labels, met in totaal ruim 460 medewerkers. Het bureau blijft opereren onder zijn eigen naam, net als de andere labels van de digitale bureaugroep.
“Blauwe Monsters is een hele mooie toevoeging aan ons portfolio”, aldus Conclusion-CEO Engbert Verkoren. “Het Conclusion-ecosysteem is een verzameling van autoriteiten, waar Blauwe Monsters met hun kennis en ervaring op het gebied van online marketing perfect bij past. Hun komst versterkt niet alleen de positie van 4NG als toonaangevende digitale bureaugroep, maar stelt ons ook in staat om onze Conclusion-klanten nog beter te bedienen met een samenhangend dienstaanbod.”