Digital agency-groep 4NG voegt zich bij Conclusion
Vijf maanden na de grootste deal in zijn geschiedenis te hebben afgerond – de overname van Netvlies – is 4NG nu zelf overgenomen. De koper is Conclusion, een van de grootste zakelijke en IT dienstverleners van ons land.
“Deze samenwerking is een lang gewenste uitbreiding van onze digital experience-propositie”, zegt Engbert Verkoren, de CEO van Conclusion. Met meer dan twintig werkmaatschappijen is Conclusion actief in verschillende segmenten van de consultancy- en IT-markt.
Via label Conclusion Digital was de zakelijke dienstverlener al actief in het creatieve en digital agency-landschap, maar met de toevoeging van 4NG neemt het nu een reuzensprong in dit segment.
Met het meerderheidsbelang in 4NG voegt Conclusion 200 digitale experts (werkzaam vanuit kantoren in Amsterdam, Driebergen, Wormerveer en Breda) en 1.000 freelancers toe aan de organisatie.
4NG is actief in de markt vanuit zes labels: 4net, Brainbrothers, Nextfields, PossibilIT, Arlanet en Netvlies. Het bureau staat bekend om zijn dienstverlening op het vlak van strategic design, e-commerce development, web development, app-ontwikkkeling, en subscription commerce. Klanten zijn onder meer Ajax, Brunel, Buma Stemra, Pets Place en Talpa.
“Door de toetreding van 4NG zijn we weer beter in staat om onze klanten samenhangende oplossingen te bieden voor hun grotere en complexere digitale uitdagingen”, aldus Verkoren.
Michiel Kroeks, de CEO van 4NG, ziet een vergelijkbaar voordeel voor zijn organisatie: “Met Conclusion als partner kunnen we nu opdrachtgevers end-to-end oplossingen bieden op het gebied van digitale transformatie en innovatie. We zien veel kansen in de samenwerking om zowel bestaande klanten binnen het ecosysteem van Conclusion, als binnen het 4NG platform, compleet te ondersteunen in hun digitale transformaties.”
Doorgroeien
Samen met het netwerk van Conclusion (1.900 werknemers) en met ondersteuning van investeerder NPM Capital (dat in 2016 een meerderheidsbelang nam in de groep) wil 4NG de komende jaren doorgroeien naar 500 medewerkers. “We hebben nu de financiële en strategische slagkracht om onze autonome groei en buy-and-build missie te versnellen”, aldus Kroeks.
Volgens Verkoren zal het niet lang op zich laten wachten, of de eerste overname binnen het digital experience domein is een feit. “We zijn met verschillende digitale agencies in gesprek.”
4NG zal blijven opereren als een autonome business unit en blijft onder leiding staan van het huidige managementteam. “Conclusion kenmerkt zich door een hoge mate van behoud van autonomie en identiteit van de individuele bedrijven binnen het ecosysteem.”