Capgemini helpt ABN Amro met vernieuwde abnamro.nl

29 augustus 2012 Consultancy.nl

Onlangs heeft ABN Amro haar complete website vernieuwd. Adviesbureau Capgemini heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de realisatie van het vernieuwde abnamro.nl.
 
Na 5 jaar tijd voor nieuwe website
De laatste keer dat ABN Amro haar website vernieuwde was in 2007. Na vijf jaar werd het wel weer eens tijd voor een nieuw, eigentijds en fris uiterlijk voor abnamro.nl. De bank koos er bewust voor om de pagina's van het zogeheten open domein te vernieuwen en internet bankieren vooralsnog ongemoeid te laten. "Tot voor kort hadden we eigenlijk twee losse websites, het open domein en internet bankieren. Internet bankieren is los van het open domein gegroeid als transactie-omgeving. Hoewel ons internet bankieren goed scoort (red. door de Consumentenbond in januari 2012 als best getest), zagen we de klanttevredenheid van het open domein dalen. Het werd dus tijd voor vernieuwing" aldus Jessica Niewierra, directeur internet & mobiel van ABN Amro.
 
De oude website van ABN AMRO telde ruim 1.800 pagina's met vaak te veel tekst. Het aantal pagina's evenals de hoeveelheid tekst werd fors teruggebracht. Met de hulp van webbureau Wecanbeheroes kreeg abnamro.nl een nieuw uiterlijk.
 
ABN AMRO - Homepage
 
De vier pijlers van abnamro.nl
De volgende vier pijlers zijn de basis geweest voor het vernieuwde abnamro.nl:
 
Snel, transparant en gemakkelijk. De hele website is herschreven in begrijpelijke taal. "We hadden veel 'stilte coupé’s', pagina's die niet of nauwelijks werden bezocht. De structuur is veel simpeler gemaakt. De klant moet eenvoudig kunnen navigeren via de bovenbalk", licht Jessica toe. Snel Bankieren hoort ook bij deze pijler.
 
Luisteren en betrokkenheid. ABN AMRO heeft de nieuwe website niet vanuit een ivoren toren ontwikkeld, maar vanaf het begin klanten betrokken bij de ontwikkeling. De website is met de scrum-methode ontwikkeld. Iedere oplevering, die voortkwam uit een zogeheten sprint van drie weken, werd met klanten in het usability lab getest.
 
Proactief voordeel. ABN AMRO wil graag in het leven van de klant proactief relevant worden. "In de loop van het jaar gaan we op het vernieuwde abnamro.nl voor de klant op het juiste moment meer relevant worden", vertelt Jessica.
 
Vloeiende kanaalbeweging. Het creëren van een vloeiende kanaalbeweging (seamless experience) staat hoog op de agenda. Snel Bankieren en Mobiel Bankieren hebben dezelfde technische infrastructuur. "Beide kanalen moeten zo met elkaar verbonden zijn, dat je als klant een seamless klantervaring hebt. Het moet één wereld zijn", legt Jessica uit.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over