Op zijn 135ste verjaardag lanceert Arthur D. Little nieuwe brand
In het jaar dat het kantoor zijn 135ste verjaardag viert, heeft Arthur D. Little zijn nieuwe merkidentiteit gelanceerd.
In 1886 legde Arthur Dehon Little de basis voor Arthur D. Little. Daarmee is het bedrijf (volgens de meeste bronnen) ’s werelds oudste management consultingkantoor. Het wereldwijde adviesbureau is gespecialiseerd in onderwerpen op het snijvlak van strategie, innovatie en transformatie, waarbij het kantoor vooral actief is binnen technologie-intensieve sectoren.
Tien jaar nadat het bedrijf terugkeerde naar onafhankelijkheid – de partners van het kantoor rondden in 2011 een management buy-out af – presenteert Arthur D. Little nu een nieuwe brand, inclusief een gloednieuwe website en huisstijl.
“Ik ben trots op de succesvolle reis die ons bedrijf heeft gemaakt en wil al mijn collega’s bedanken voor het mogelijk maken hiervan. Onze nieuwe branding weerspiegelt onze meer persoonlijke en open benadering van consultancy”, geeft Ignacio García Alves aan, Global Chairman en Chief Executive Officer van Arthur D. Little.
Met de “succesvolle reis” refereert García Alves aan de sterke groei die Arthur D. Little de afgelopen zes jaar heeft doorgemaakt. Zo heeft het kantoor in deze periode zijn voetafdruk weten te verdubbelen met het openen van twintig kantoren (nu 35+ wereldwijd) en het verdubbelen van zijn personeelsbestand.
Daarmee doorbrak het kantoor meteen ook voor het eerst de wereldwijde grens van honderd partners. Die mijlpaal vond plaats in een tijd dat veel concurrenten in de adviesbranche door de coronacrisis niet eens zeker waren dat ze hun huidige positie konden handhaven, laat staan dat ze bezig waren met het realiseren van groei.
The Difference
De nieuwe branding benadrukt de ‘x-factor’ van Arthur D. Little of – zoals het bedrijf het zelf noemt – “The Difference”. De verhoogde ‘D’ in het nieuwe logo plaatst ‘Het Verschil’ in het hart van het merk en symboliseert een open raam naar de toekomst, aldus Arthur D. Little.
In een persverklaring rondom de rebranding laat het kantoor weten dat het zich onder meer onderscheidt met een ‘open consultancy’-model. Met deze hybride aanpak, die een aanvulling vormt op zijn traditionele consulting staffingmodel met onafhankelijke consultants, voegt het on-demand specialistische expertise en flexibiliteit toe aan zijn klantwerk.
“Infrastructuren van de volgende generatie, nieuwe technologieën, digitalisering, bundeling van krachten en duurzaamheid veranderen zowel de wereld als de bedrijfsvoering van onze klanten”, geeft García Alves aan. “Het is onze plicht om in hun veranderende behoeften te voorzien – en op hun toekomstige behoeften te anticiperen.”
“Wij zijn het ambidextere consultancybureau – zowel creatief als pragmatisch, dat de uitdagingen van vandaag aangaat en de kansen van morgen omarmt. Dit is het verschil dat we maken voor onze klanten”, besluit de CEO.