Anderson MacGyver brengt digital transformation podcasts uit

16 februari 2021 Consultancy.nl

De afgelopen maanden heeft Anderson MacGyver enkele podcasts uitgebracht rondom het thema digitale transformatie. Tijdens deze zogeheten ‘Limitless’-podcasts gaat ervaren internationale journalist en trainer Jonathan Groubert in gesprek met digitale leiders en bestuurders van organisaties over hun (geslaagde) digitale transformatietrajecten. Ook experts van Anderson MacGyver schuiven aan om hun expertise met de luisteraars te delen.

De populariteit van podcasts neemt in rap tempo toe in ons land. Volgens een recente schatting luistert inmiddels bijna de helft van alle Nederlanders weleens naar een podcast. Ook Anderson MacGyver, een specialist in data, technologie en digitale transformaties, maakt naast het uitbrengen van blogs en whitepapers regelmatig gebruik van podcasts om zijn kennis en kunde op het gebied van digitale verandertrajecten met geïnteresseerden te delen.

Een overzicht van drie recent uitgebrachte ‘Limitless podcasts’ gericht op digitale transformaties: 
Andersson MacGyver brengt digital transformation podcasts uit

LIMITLESS – ‘een bloeiend bedrijf’ – augustus 2020

Afgelopen augustus waren te gast Michel van Hout, CIO van Dutch Flower Group, en Martin de Ruiter, programmamanager bij Royal FloraHolland. De twee leiders gingen in gesprek met gastheer Jonathan Groubert, co-host en Anderson MacGyver-partner Rik Bijmholt en nationale schaats/short track-coach Jeroen Otter.

De bloemenmarkt, die door Nederlandse bedrijven wordt gedomineerd, is een schoolvoorbeeld van een traditionele markt waar veel op het spel staat en waar het doorvoeren van een digitale transformatie niet eenvoudig is. Digitalisering kan bedrijven in deze markt echter helpen hun positie te behouden. Maar hoe doe je dat? “Het draait allemaal om het creëren van de juiste flow!“, zo blijkt. De twee bestuurders gaan tijdens de uitzending in op hoe zij de traditionele bloemenmarkt hebben weten om te vormen tot een moderne en digitaal gedreven markt.

LIMITLESS – ‘de toekomst is groen’ – januari 2021

Vorige maand was Ingo Paas te gast, CIO van de Zweedse spoorwegmaatschappij Green Cargo. Hij ging in gesprek met host Jonathan Groubert, co-host Patrik Hermansson (Nordics Director binnen Anderson MacGyver) en nationale shorttrack-coach Jeroen Otter.

“De toekomst is zowel groen als digitaal. Die twee gaan zelfs hand in hand. Maar hoe kom je daar als bedrijf? Alles draait om het stellen van de juiste vragen. Het gaat niet zozeer om het ‘hoe’, maar meer om het ‘waarom’. Motivatie en inspiratie zijn hiervoor belangrijke indicatoren. Zowel in het bedrijfsleven als in de sport.”

Volgens Paas is er “moed voor nodig” om een ​​leider te zijn in digitale transformatie. Tijdens het gesprek vertelt hij hoe hij zijn bedrijf richting een digitale toekomst navigeert en de organisatie tegelijkertijd “groener dan groen” maakt.

Verder de CIO uiteen hoe het overwinnen van persoonlijke uitdagingen hem heeft “geholpen professionele risico’s en verantwoordelijkheid te nemen, om met crises om te gaan, en om nooit op te geven wanneer je je ergens aan committeert, zoals het transformeren van de kern van de organisatie.”

Tot slot wordt besproken hoe gemakkelijk het is om op een zijspoor te geraken in de huidige wereld, waar de ontwikkelingen elkaar snel opvolgen, en hoe belangrijk het is om ondanks alles toch op koers te blijven, op weg naar een digitale toekomst.

LIMITLESS – in gesprek over transformatie – december 2020

In december van 2020 schoof Wim Beukers, CEO van Allinq, aan bij Jonathan Groubert, co-host Rijk Bijmholt en nationale shorttrackcoach Jeroen Otter. Samen doken zij in de wereld van digitalisering.

De toekomst is digitaal. Het creëren van een succesvolle digitale transformatie in een organisatie is echter niet zonder uitdagingen. Het begint allemaal met ambitie en ideeën. “Maar hoe ga je verder? Hoe zorg je ervoor dat het hele team en de organisatie in dezelfde richting bewegen?”, zo luiden enkele belangrijke vragen.

Hoe dan ook geldt, “de beslissingen die vandaag genomen worden, moeten duurzaam zijn voor de komende jaren. Innovatie en digitalisering zijn twee kanten van dezelfde medaille. Beide zijn cruciaal en werken alleen als de basis op orde is. Dit geldt zowel zakelijk als sportief.” De vier sprekers gaan tijdens de podcast in op welke lessen uit beide werelden gehaald kunnen worden.

Om te beginnen vertelt Allinq-CEO Beukers hoe hij het bedrijf digitaliseert, hoe daarmee geld wordt bespaard en hoe dit ten goede komt aan onze planeet: “Wees voorbereid om je kern te renoveren, klaar voor de toekomst en te innoveren!” Beukers is bovendien een fervent zeiler, een sport waaruit veel lessen getrokken kunnen worden als het gaat om digitale transformaties. “Alles draait om het creëren van de juiste flow in de organisatie.”