BOLD.digital voegt UbiOps platform toe aan data science diensten
Maanden na KNIME aan zijn portfolio van data science-oplossingen te hebben toegevoegd, heeft BOLD nu ook een partnership gesloten met UbiOps.
De digital consultingpraktijk van BOLD – BOLD.digital – ondersteunt klanten bij het realiseren van hun digitale transformatieplannen. Een van de belangrijkste diensten binnen het aanbod van het bureau richt zich op data science. Binnen dit werkveld maakt Bold.digital gebruik van een keur aan aanvullende tools (zoals KNIME) waarmee klanten toegang krijgen tot end-to-end data science-dienstverlening, van de conceptfase tot de daadwerkelijke uitrol en het beheer.
Het partnership met UbiOps (voorheen bekend als Dutch Analytics) richt zich op de stap tussen de ontwerp- en bouwfase. Nadat slimme algoritmen gebouwd en getest zijn, is de volgende stap om deze algoritmen te vertalen naar sterke en veilige end-to-end applicaties. Deze fase staat echter bekend om de vele valkuilen, en volgens UbiOps-chief executive Yannick Maltha “haalt 80% van de modellen nooit de productiefase”.
Dit is exact waar UbiOps om de hoek komt kijken. De in 2016 opgerichte Nederlandse startup levert een softwareplatform dat data scientists in staat stelt om eenvoudig algoritmes om te zetten naar applicaties, waarmee de kloof tussen data science en IT wordt gedicht.
“Ons platform zorgt voor een gestroomlijnde transitie,” geeft Maltha aan, “zonder dat kennis nodig is van IT-onderwerpen, zoals cloud-infrastructuur, micro-services, automated scaling of DevOps.” Hij voegt toe dat UbiOps’ platform niet afhankelijk is van codeertaal en kan ondersteunen bij de uitrol van elk type code dat voor algoritmen wordt gebruikt.
Stephanie Wagenaar, die BOLD.digital leidt, is verheugd over de samenwerking: “Het ontwikkelen van de meest geavanceerde machine learning-modellen zonder deze in de dagelijkse bedrijfsvoering te integreren is zinloos. UbiOps is een uitstekend platform voor de inzet van algoritmen. Dit stelt ons in staat onze klanten nog beter te helpen bij het opschalen van hun data science-capaciteiten en meer waarde uit hun data te halen.”
Het partnership bouwt voort op de reeds langere samenwerking tussen de twee bedrijven. Voor een klant van Bold in de levensmiddelensector bundelden BOLD.digital en UbiOps eerder al de krachten om het bedrijf te helpen bij het verkrijgen van meer inzichten in zijn klantportfolio. Vervolgens ondersteunden ze het sales- en marketingteam bij het versterken van het besluitvormingsproces.
Terwijl ze hun samenwerking nu naar het volgende niveau tillen, “kijken we uit naar de verdere samenwerking met BOLD.digital”, besluit Maltha.