‘Samen zijn Novius en Royal HaskoningDHV Digital sterker’
Vorige maand sloot Novius zich aan bij Royal HaskoningDHV Digital. Door de krachtenbundeling groeide het personeelsbestand van Royal HaskoningDHV naar 250 professionals en voegde het een keur aan digital transformation-expertise toe aan de eigen gelederen. Novius-partner David de Graaf reflecteert op hoe beide bedrijven door de deal meer waarde zullen kunnen toevoegen.
“Bij Novius richten we ons op het helpen van klanten bij het vormgeven, organiseren en realiseren van hun digitale strategie”, legt De Graaf uit. “Onze grootste kracht ligt in het ontwerp en de realisatie van digitale bedrijfstransformaties, -architectuur, slimme en klantgerichte processen en datagedreven werken.”
Het adviesbureau kruiste de afgelopen jaren al regelmatig het pad met Royal HaskoningDHV, een wereldwijd ingenieursbureau, waardoor een verdere samenwerking al langer tot de mogelijkheden behoorde. “Zo werkten we onlangs allebei met dezelfde klant op Schiphol Airport, waar we opnieuw ontdekten hoe complementair onze vaardigheden eigenlijk zijn.”
“Royal HaskoningDHV was via bedrijfsonderdeel Naco [een luchtvaartadviesbureau] betrokken bij het vormgeven van de fysieke omgeving. Op onze beurt ontwikkelden we de integrale architectuur en het ontwerp voor de uitrol van nieuwe geautomatiseerde diensten, processen en onderliggende informatiesystemen in de nieuwe pier en terminal. Dat is waar onze werelden – engineering en digitale expertise – samenkwamen.”
Te midden van een almaar sneller veranderend, complexer wordend en digitaliserend landschap, wordt deze mix van capaciteiten nu een belangrijke onderscheidende factor in de markt, waardoor klanten van oplossingen kunnen worden voorzien die het beste van twee werelden combineren. Nogmaals refererend naar de casus Schiphol Airport, geeft De Graaf aan: “Samen hebben we een pier en terminal gecreëerd die gebruikmaakt van de nieuwste technologie en die voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen.”
En nu, als gevolg van deze overname, zal Novius “diezelfde innovatieve aanpak nu naar veel meer klanten kunnen brengen”, aldus De Graaf. “Door onze krachten te bundelen onder de merknaam Royal HaskoningDHV Digital bevinden we ons uitstekend op het snijvlak van business, operations, engineering, data en IT – precies waar onze klanten ons vandaag nodig hebben.”
“Onze klanten zullen profiteren van onze gecombineerde expertise in het ontwerpen en implementeren van succesvolle digitale transformaties die passen bij hun ambitie en visie. Samen zullen we hen helpen door grotere, krachtigere en effectievere digitale transformaties tot leven te brengen.”