Microsoft kiest Merkle Nederland als digital creative agency

07 augustus 2020 Consultancy.nl

Microsoft heeft Merkle geselecteerd als zijn nieuwe digital creative consultancypartner voor Nederland.

Op mondiaal niveau werkt Microsoft al jaren met Carat, net als Merkle ook onderdeel van het Dentsu Aegis Network. De goede relatie met Carat werkte uiteraard in het voordeel van Merkle Nederland, maar het bureau moest evengoed afrekenen met geduchte concurrentie om de prestigieuze aanbesteding binnen te slepen.

Microsoft schreef een tender uit voor een digitaal creatief bureau dat zijn B2B-activiteiten in de Nederlandse markt kan ondersteunen. Tal van grote agencies schreven zich in voor de pitch, en na een intensieve selectieperiode kwam Merkle (in oktober 2019 opgericht na een fusie tusen bureaus) als winnaar uit de bus.

“We hebben voor Merkle gekozen vanwege de aanwezige kennis en ervaring op vooral social platformen en met de technologie markt”, vertelt Eva de Vries, director marketing communications bij Microsoft. “De datagedreven aanpak in combinatie met de creatieve invulling waarbij we onze campagnes nog meer relevantie kunnen geven, was voor ons heel overtuigend.”

Microsoft kiest Merkle Nederland als digital creative agency

Stijn Statz, een director bij Merkle, laat weten dat Merkle trots is te gaan samenwerken met “zo’n mooi merk” als Microsoft, dat bedrijven helpt met tal van oplossingen, waaronder Windows, Teams, Microsoft Dynamics (een ERP-pakket) en LinkedIn.

Als onderdeel van de overeenkomst zal Merkle Microsoft ondersteunen met de geïntegreerde uitvoering van campagnes op alle strategische producten, zoals Azure, Business Applications, Modern Workplace en Surface. Het bureau zal ook een rol spelen bij de lokale doorvertaling van internationale campagnes, ontwikkeld door Microsoft HQ, naar de Nederlandse markt.

Statz legt legt uit dat Merkle zichzelf tijdens de pitch wist te onderscheiden met zijn mensgerichte visie: “Bij Merkle verbinden we mensen, merken en de maatschappij met elkaar. We gaan hier in nauwe samenwerking met onze collega’s van Carat invulling aan geven.”

Arjen Hettinga, een andere director bij Merkle, schreef op LinkedIn: “We werken al vele jaren met Microsoft samen als Microsoft Advertising-partner, en ook de Teams-infrastructuur is een geweldige en betrouwbare facilitator voor onze teams en opdrachtgevers bij ‘het nieuwe werken’ sinds maart dit jaar. Nu hebben we dus ook de eer om prachtige campagnes te maken die de waarden van het merk uitdragen.”

More on: Merkle
Netherlands
Company profile
Merkle is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

Merkle is a Local partner of Consultancy.org in Netherlands.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.