Capgemini Invent krijgt vrouwelijke CEO: Liesbeth Bout

09 juni 2020 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Capgemini Invent heeft Liesbeth Bout benoemd tot de nieuwe Country Head van Nederland.

De kersverse topvrouw nam het stokje eind mei over van Marc Burger, die de rol zo’n drie jaar bekleedde. De stap van Bout naar de top is een schoolvoorbeeld voor iedereen in de consultancybranche: ze sloot zich aan bij het kantoor in 2004, bleef de organisatie al die jaren trouw, en beklom geleidelijk de ladder om nu de eerste vrouwelijke CEO van Capgemini Invent in ons land te worden.

“Met haar leiderschapservaring en toewijding is zij de juiste persoon om Capgemini Invent Nederland in de komende fase te leiden”, zegt vertrekkend topman Burger, die heeft besloten om zijn loopbaan buiten Capgemini voort te zetten. Burger leidde Capgemini Invent door de interne fusie en rebranding (in 2018 bundelde Capgemini zijn consulting, digital en creative units om Capgemini Invent te vormen) en door een periode van sterke groei. “Marc heeft een beslissende bijdrage geleverd aan de groei van Capgemini Invent in Nederland”, stelt Hans van Waayenburg, de topman van Capgemini in ons land.

Liesbeth Bout, Country Leader Netherlands at Capgemini Invent

Bout neemt ruime, internationale ervaring in een breed spectrum aan industrieën en onderwerpen mee naar haar nieuwe leidende rol. Haar specialisme ligt in finance & performance management en data science & analytics. Voorafgaande aan haar nieuwe topfunctie gaf ze leiding aan Capgemini Invents snelst groeiende servicelijn, Data, Analytics & Artificial Intelligence, waar vandaag de dag ruim 100 consultants actief zijn.

“Ik ga met veel energie en passie aan de slag om onze impact in de private en publieke sector nog verder te vergroten”, zegt ze over haar nieuwe rol. Aan Bout de taak om Capgemini Invent succesvol door de huidige crisis te loodsen. Gevraagd hoe het bureau de crisis gaat doorstaan, wijst ze op Capgemini Invents multidisciplinaire aanpak en de kracht van het 270.000-koppige team van het van oorsprong Franse, beursgenoteerde Capgemini.

“We hebben een fantastisch merk met de juiste visie. Capgemini Invent maakt de belofte van ons merk waar: we combineren strategische, technologische en creatieve competenties met onze kennis op het gebied van data en diepgewortelde sectorexpertise. Hiermee helpen we organisaties met de transformatie van ideeën naar prototypes en schaalbare praktische oplossingen in de vorm van nieuwe producten, diensten en bedrijfsmodellen”, aldus Bout.

“Ik ben ervan overtuigd dat een team met een breed spectrum aan competenties de beste resultaten voor onze klanten geeft”, voegt ze toe. “Wij opereren altijd met een multidisciplinair team. We werken samen met consultants van Capgemini Invent uit andere landen, en daarnaast met andere creatieve en datagedreven partijen uit de Capgemini Groep.”

Wereldwijd genereerde Capgemini Invent afgelopen jaar een omzet van $1 miljard 15% meer dan het jaar ervoor.