Data consultancy Digital Power lijft Maneros volledig in

07 april 2020 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Iets meer dan een jaar nadat het een belang nam in Maneros, heeft Digital Power de data science en engineeringspecialist nu volledig overgenomen. Maneros wordt volledig geïntegreerd en samen gaan de twee zusterbedrijven verder onder de vlag van Digital Power.

De deal vindt plaats in een tijd dat veel bedrijven hun overname-activiteiten even op een laag pitje hebben gezet. Digital Power zette echter door. “Het coronavirus brengt grote uitdagingen en vraagt van veel organisaties zichzelf opnieuw uit te vinden”, vertelt CEO René de Boer. “Al vóór deze crisis werd de overname van Maneros in gang gezet.” Maneros-medeoprichter Victor van den Broek geeft aan dat de twee bedrijven juíst nu de deal wereldkundig willen maken: “Nu is de overname afgerond en kiezen we er bewust voor dit goede nieuws in deze tijden te delen. Samen staan we sterker.” 

Eind 2018 nam Digital power al een belang in Maneros. De twee branchegenoten bieden samen een breed spectrum aan data science-diensten op gebieden als data analytics, customer experience, implementatietrajecten en data engineering. Daarbij bedienden ze uiteenlopende klanten als de Consumentenbond, ASML, het ministerie van Buitenlandse Zaken, de NS en de Belastingdienst.
Data consultancy Digital Power lijft Maneros volledig inNormaal werken de consultants veelal bij de klant op locatie, maar gelukkig kan het ook op afstand. “Ondanks de huidige ontwikkelingen in de markt door het coronavirus, gaat het goed met onze organisatie”, benadrukt De Boer. “We blijven onze klanten op afstand de service bieden die ze van ons gewend zijn.”

Nu Maneros volledig wordt geïntegreerd, worden de consultants uit het Maneros-team onderdeel van Digital Power. Van den Broek gaat zich met name bezighouden met het vergroten van de Digital Power-expertise op het gebied van data science en engineering. Zijn broer Marnix van den Broek – tevens medeoprichter van Maneros – zal zich gaan concentreren op partnerorganisatie Cubonacci, die zich richt op machine learning.

In totaal bestaat de Digital Power-groep uit vier partijen. Begin vorig jaar sloot Cubonacci zich al aan bij Digital Power. In december 2019 werd voormalig moederbedrijf Adversitement overgenomen en geïntegreerd, waarmee ook de technologische dochters Datastreams en Actuals zich aansloten bij de groep. “Hiermee kunnen we als datapartner ook technologie op het gebied van machine learning lifecycle management, data engineering en automatisering bieden”, aldus Digital Power over de gecombineerde expertise van de groep.

Het kantoor van Digital Power bevindt zich in Amsterdam. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan een tweede locatie in Den Bosch. “We kijken ernaar uit om ook vanuit het Zuiden vóór en mét onze klanten te werken”, besluit De Boer.