TriFinance voegt Sidetrade toe aan credit management-diensten
Advies- en interimbureau TriFinance heeft de krachten gebundeld met Sidetrade, een aanbieder van softwareoplossingen die de interne operaties van bedrijven en organisaties verbeteren.
Opgericht in 2000 in Frankrijk, is Sidetrade een aanbieder van softwareoplossingen die worden geleverd aan drie gebruikersgroepen: marketing (ter ondersteuning van onder andere lead management), sales (ter ondersteuning van cross- en upsell-kansen) en finance (voor het optimaliseren van credit management).
De vraag naar de oplossingen van het bedrijf heeft de afgelopen jaren een vlucht genomen. Afgelopen jaar was alweer het vijfde jaar op rij dat het bedrijf dubbelcijferige groei wist te noteren. Volgens de eigen website maken klanten in meer dan 80 landen vandaag de dag gebruik van Sidetrade, waaronder goederenvervoerder Geodis, verhuurbedrijf Loxam, koffiemerk Nespresso en uitzendreus Randstad.
TriFinance nieuwe partner Sidetrade
Om zijn sales- evenals zijn implementatienetwerk verder uit te breiden, werkt Sidetrade samen met diverse partners. Een van de recente spelers die het aan zijn lijst van partnerbedrijven heeft toegevoegd is TriFinance. Het consultancybureau uit Amsterdam levert finance & risk-diensten aan (de financiële afdelingen van) organisaties actief in uiteenlopende segmenten, en voorziet daarnaast uiteenlopende spelers in het financial services-domein van financial advisory.
De scope van de samenwerking heeft betrekking op de Nederlandse markt (TriFinance heeft ook kantoren in België en Duitsland), en richt zich op Sidetrade’s oplossingen voor finance professionals. “Door het partnership zullen we beter in staat zijn om bedrijven in Nederland te ondersteunen bij het managen van complexe order-to-cash processen en bij de omgang met het almaar uitdagender wordende betalingsgedrag van hun klanten”, stelt Leon Harinck, business unit financial management services leader bij TriFinance Nederland.
Op de vraag waarom het bedrijf juist Sidetrade als ‘preferred solutions partner’ heeft gekozen, merkt Harinck op: “In onze zoektocht naar de beste credit management-software, kwam Sidetrade als marktleider naar voren. Bovendien was er een sterke culturele fit met onze sterke skillset en resources.”
Door de oplossingen van Sidetrade bij hun opdrachtgevers in te zetten, verwacht TriFinance Nederland klanten vollediger te kunnen helpen met het verhogen van de volwassenheid van hun debiteurenbeheer. Dat draagt onder de streep eveneens bij aan een betere werkkapitaalpositie en meer winstgevendheid. Door het order-to-cash proces bovendien voor de eigen werknemers en externe leveranciers te optimaliseren, kunnen ketenpartners de vruchten plukken van een effectievere waardeketen.
Volgens Sunil Pandit, partner en alliance lead bij Sidetrade, zal het partnership “Nederlandse bedrijven in staat stellen om hun kasstromen te versnellen”. Daarnaast helpt het “hun algemene bedrijfsdoelen te realiseren”, door het “betalingsgedrag van klanten beter te voorspellen” en hun “productiviteit te verhogen”.