Leeuwendaal plukt de vruchten van Gallup-samenwerking

16 oktober 2019 Consultancy.nl
Profiel
Meer nieuws over

HR-adviesbureau Leeuwendaal kan terugkijken op een goed jaar. Het bureau zag zijn omzet stijgen met ruim 6% naar €23,4 miljoen en wist een positief bedrijfsresultaat van bijna twee miljoen neer te zetten. 

Volgens Edward Hermans, die als directeur leidinggeeft aan de circa 170 professionals van Leeuwendaal, hebben de positieve resultaten te maken met twee factoren. Allereerst, de bloeiende markt voor adviesdiensten. Leeuwendaal geldt binnen de markt als een specialist in human resources, en werkt vooral voor instellingen in de (semi-)publieke sector.

Overheidsinstellingen, zbo’s, zorginstellingen, woningcorporaties en andere klanten krijgen vandaag de dag te maken met enorme organisatorische en culturele veranderingen. De organisatieadviseurs, veranderaars, psychologen en juristen van Leeuwendaal helpen deze bedrijven met het vinden en implementeren van oplossingen voor de daarbij spelende human capital-uitdagingen.

Leeuwendaal plukt vruchten van Gallup-samenwerking

Een tweede factor voor de goede resultaten die het bureau uit Den Haag aandraagt is de samenwerking met het Amerikaanse onderzoeks- en adviesbureau Gallup. In de zomer van 2018 werd Leeuwendaal een exclusieve partner van Gallup in ons land voor de publieke sector, waardoor de adviseurs van het bureau nu samen met klanten gebruik kunnen maken van de CliftonStrengths-methodiek. “In 2018 hebben we gewerkt aan het integreren van Gallup-diensten in ons aanbod en dat werpt vruchten af”, aldus Hermans. 

De methodiek van Gallup wint snel aan terrein in ons land. In tegenstelling tot andere persoonlijke ontwikkelingsmodellen, die vaak uitgaan van het identificeren van minpunten in persoonlijkheidskenmerken en het vervolgens eraan werken deze te ontwikkelen, draait het er bij de CliftonStrenghts-methode juist om iemands toptalenten te identificeren en deze zoveel mogelijk te benutten. “Het uitgaan van kracht – in plaats van het repareren van zwaktes – is volgens deze aanpak het recept voor menselijk succes”, legt Hermans uit.

Kijkend naar het resterende deel van 2019, wijst Hermans op drie prioriteiten. Het adviesbureau wil het gebruik van CliftonStrengths in ons land en het bewustzijn daaromheen verhogen. Mede daarom zal het ten tweede sterk investeren in de groei van zusterbedrijf Higher. In april 2016 kocht Leeuwendaal Higher & Company, dat als zusterbedrijf dezelfde diensten als het moederbedrijf verzorgt, maar dan gericht op de private sector. 

Tot slot meldt de directeur dat het Leeuwendaal-merk binnen enkele weken zal worden opgefrist: “We lanceren een nieuwe merkidentiteit en website”, aldus Hermans.