Robin Lammerts sluit zich aan bij zorgpraktijk van Quint

30 juli 2019 Consultancy.nl

Quint Wellington Redwood heeft zijn team uitgebreid met Robin Lammerts, die is gestart als Managing Director Healthcare Implementatie Services. 

“Robin is een business manager met brede ervaring in business development, strategie en innovatie in de zorg. Hij heeft veel kennis en ervaring met het succesvol werkend krijgen van nieuwe technologie en platformen voor zorginstellingen. Hierdoor versterkt zijn komst Quints propositie in de zorg: digitale strategie en digitale transformatie en sourcing”, aldus een persvoorlichter van Quint Wellington Redwood over Robin Lammerts, de nieuwe Managing Director van de zorgpraktijk van het adviesbureau.

Lammerts maakte de overstap naar Quint vanuit Centric, waarvoor hij bijna twaalf jaar actief was. In de zomer van 2007 begon hij bij de IT-specialist als Accountmanager, om na een krappe vijf jaar door te groeien naar de rol van Salesmanager Dienstverlening Zorg. De laatste vijf jaar bij Centric – tussen 2014 en 2019 – vervulde Lammerts gelijktijdig de rol van Salesmanager Healthcare Professionals en die van Program Manager Healthcare. Eerder – van 2001 tot 2007 – werkte hij bijna zes jaar als Accountmanager voor softwarebedrijf Speechcom.

Robin Lammerts sluit zich aan bij zorgpraktijk van Quint

Lammerts legt uit waarom hij van toegevoegde waarde is voor de zorgpraktijk van Quint: “Klanten helpen bij implementatie-uitdagingen, het optimaliseren van het softwarepakket en de effectieve implementatie ervan; ik heb het vaker gedaan. Vooral in de zorg ben ik thuis, en dus vroeg Quint me de implementatieservices voor de zorgmarkt verder te komen vormgeven. We zijn allebei van mening dat implementatieservices een goede aanvulling zijn op de huidige dienstverlening van Quint. Ik ga een team van implementatiespecialisten om me heen verzamelen, waarmee ik de match tussen klantbehoefte en aanbod maak. Met het brede plaatje van mens, proces én technologie gaan we het verschil maken voor onze zorgklanten.”

Volgens Lammerts moeten zorgverleners zich kunnen richten op patiënten en zorginstellingen op ontwikkelingen die medewerkers, ketenpartners en cliënten aangaan: “Wij moeten onze klanten dus ontzorgen, zodat zij hun aandacht met een gerust hart kunnen richten op innovaties als zorg op afstand en het versterken van de rol in de keten. Ondertussen helpen wij bij het toegankelijk maken van de zorg. Het patiëntenportaal is bijvoorbeeld het visitekaartje van de instelling. Het moet kloppen, de juiste informatie bevatten, toegankelijk zijn, en dit alles met respect voor privacy. Hetzelfde geldt voor elektronische cliënten- of patiëntendossiers, waarin meerdere zorgverleners kijken. Onze diensten zorgen ervoor dat organisaties hun doelen sneller en beter behalen”, aldus Lammerts. 

Lammerts persoonlijke werkdrijfveer is om de kwaliteit van de zorg in ons land naar een hoger niveau te tillen: “Als ik met onze dienstverlening de zorg beter kan maken, maak ik het voor jou en mij ook beter. En daar gaat het mij om, betere zorg voor iedereen.”

Lammerts uit waarom hij, terwijl hij bij Centric vergelijkbaar werk deed, toch voor Quint heeft gekozen: “Ik kan me hier met alle facetten van de transformatie bezighouden. Ik wil van Quint een marktleider op het gebied van implementatiediensten maken. Doordat ik nu op verschillende niveaus bij klanten binnen zit, is meedenken over zowel strategie als ook uitvoering van de transformatie beter mogelijk. Ik houd continu die stip op de horizon in het zicht. Voor klanten, hun zorgprofessionals én voor diegenen die de zorg nodig hebben.”