Amal Farhane aan de slag als consultant bij MLC

16 juli 2019 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

MLC heeft een nieuwe professional aan boord gehaald: Amal Farhane. Bij de customer excellence-specialist gaat ze aan de slag in de rol van consultant.

Robin Zwijnenberg, Managing Partner van MLC
, is verheugd over de komst van Farhane: “We zijn erg blij dat Amal heeft gekozen voor de consultancywereld en MLC in het bijzonder. Amal heeft een enorme drive om haarzelf te ontwikkelen in het vak en organisaties verder te helpen op het gebied van Business Process Transformation. Bovendien kan Amal via onze MLC Academy onze visie, werkwijze en ondersteunende technologieën snel onder de knie krijgen en toepassen bij onze klanten.” 

Amal Farhane heeft de afgelopen acht jaar diverse adviserende en uitvoerende functies vervuld bij organisaties in de publieke, semipublieke en private sector. Naast haar werkzaamheden, verdedigde Farhane afgelopen jaar met succes haar masterscriptie Bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, waarbij de focus lag op het bepalen van de succesfactoren voor HR-analytics.

Overstap naar consultancy

Tijdens haar studie werkte Farhane als sales manager bij E&B facilitair, waardoor haar kijk op (werk)processen is veranderd, legt MLC uit: “Vanwege haar voorliefde voor ontwikkeling, groei en verbetering binnen organisaties en de ervaringen van de afgelopen jaren, heeft Amal besloten de stap te maken naar de consultancywereld.” Ze is nu als consultant gestart bij het adviesbureau uit Leusden, dat werkt voor partijen in de zakelijke dienstverlening en overheden, en zich in het bijzonder richt op diensten op het snijvlak van business, technologie en innovatie.

Amal Farhane aan de slag als consultant bij MLC

Zelf zegt Farhane over haar overstap en keuze voor MLC: “Ik wil organisaties helpen bij het continu verbeteren van processen en kijken waar efficiency kan worden behaald, rekening houdend met de wereld waarin wij vandaag de dag leven.” Daarmee doelt ze op het toenemende belang van informatie en digitalisering en het kundig inspelen van organisaties op ontwikkelingen en trends: “Klanten verwachten tegenwoordig snel een reactie en daarom is wendbaarheid een noodzaak”, aldus Farhane.

Binnen MLC richt ze zich de komende tijd voornamelijk op het ontwerpen en verbeteren van processen binnen de zakelijke dienstverlening. Ook het beheer van processen verdient voor haar echter de volle aandacht: “De juiste manier van continu verbeteren is om continu up-to-date te zijn met je processen. Alleen dan behaal je het beste resultaat.”

Procesexpert

Volgens Zwijnenberg is zijn nieuwe collega een “procesexpert” die opdrachtgevers nodig hebben om processen steeds beter te kunnen inrichten: “Zij maakt zich elke inhoud snel eigen en weet collega’s goed mee te nemen bij procesveranderingen. Haar ambitie is dan ook om een balans te creëren tussen het behalen van de organisatiedoelstellingen en tegelijkertijd rekening te houden met zowel het technologische aspect als het creëren en behouden van tevreden medewerkers. Kortom zij draagt bij aan integrale oplossingen waarin alle partijen zich herkennen.”

Met de komst van Amal Farhane telt het team van MLC inmiddels ongeveer dertig consultants. MLC ondersteunt zijn klanten met vraagstukken op het gebied van onder meer sales, marketing en bedrijfsvoering – door integrated BPM met verbeterde customer excellence als belangrijkste resultaat.

Het adviesbureau biedt proposities zoals Business Proces Management, Robotic Proces Automation, Agile, Proces Mining en Digitale procestransformatie. MLC wordt naast Robin Zwijnenberg ook geleid door Martijn Tolsma.