TVE breidt positie uit in outdoor visuele communicatiemarkt

15 januari 2019 Consultancy.nl
Profiel

Bergslot Groep, een bedrijf dat zich specialiseert in indoor en outdoor visuele communicatie, is overgenomen door TVE Reclameproducties. Door de krachtenbundeling ontstaat één van de grotere signbedrijven van Nederland, met een gecombineerde omzet van €25 miljoen en 130 werknemers.

Onder de Bergslot Groep vallen de bedrijven Forty Five in Velp, Bergslot in Dedemsvaart, Bergslot in Duitsland, en de in 2017 overgenomen online speler Reclamespecialisten. Samen bieden de vier bedrijven een breed scala aan visuele communicatiediensten aan, waaronder permanente outdoor signing op masten, vlaggen en spandoeken, fleetmarking (bestickering en belettering van wagenparken en vervoersmiddelen voor het openbaar vervoer) en point of salemateriaal. 

Door de naderende pensioengerechtigde leeftijd van Bergslot Groep-eigenaar Jan Snijders, besloot de topman op zoek te gaan naar een overnamekandidaat. Experts van Marktlink werden ingeschakeld om het proces te begeleiden. Belangrijk voor Snijders was een om een kandidaat te vinden die de continuïteit van de bedrijven kon waarborgen. Na een due diligence op geïnteresseerde partijen viel de keuze op TVE Reclameproducties, omdat het bedrijf uit Sint-Oedenrode “naadloos aansluit op de activiteiten van Bergslot”, aldus Ferry Nahon, die de deal namens Marktlink tot een goed einde bracht.TVE breidt positie uit in outdoor visuele communicatiemarktDe markt voor outdoor visuele communicatie consolideert. Hierdoor is “capaciteit en flexibiliteit om snel op klantvragen in te spelen cruciaal”, zegt Nahon. “Er waren zodoende veel geïnteresseerde partijen en wij hebben daardoor meerdere competitieve biedingen ontvangen.” 

Hennie van Osch, eigenaar van TVE, over de voordelen van de krachtenbundeling: “De activiteiten van de overgenomen bedrijven zijn compleet aanvullend op de activiteiten van TVE. Hiermee breiden wij onze dienstverlening uit en worden we een one-stop-shop op het gebied van outdoor en indoor visuele communicatie. Met name het online kanaal Reclamespecialisten en het fleetmarking-segment is een nieuwe complementaire markt voor ons, waar onze klanten van profiteren.” 

Met de aansluiting van Bergslot Groep voegt TVE verschillende toonaangevende bedrijven toe aan de lijst van klanten, waaronder grote multinationals zoals DPD en Randstad, retail- en supermarktketens zoals Action, Jumbo en Lidl en openbaar vervoersbedrijven. De vier dochterbedrijven van Bergslot blijven als zelfstandige vestigingen opereren onder hun bestaande merknaam. “Dit was voor verkopend DGA Jan Snijders een belangrijk criterium,” licht Nahon toe. 

Marktlink is met zo’n 60 medewerkers een van de grootste overnamebemiddelaars voor het mkb-segment. In de afgelopen weken was het M&A-bureau ook al betrokken bij een deal in de metaalsector (Kinkelder Metal | Odemar Metaal), de industriële sector (Intersaction | BMAir), en de fashionmarkt (Bye Bra en E.L Cravatte).