Terugblik op succesvolle YGroup Strategy Course

09 januari 2019 Consultancy.nl

YGroup heeft recent opnieuw een strategy course georganiseerd, waarbij twintig studenten zich mochten buigen over de toekomstige strategie voor een klant van YGroup. Marc Reunis, partner bij YGroup, blikt terug op het geslaagde evenement.

In zijn zoektocht naar nieuw talent organiseert YGroup – met zo’n 220 professionals in meerdere landen een snelgroeiende organisatie die zich richt op strategisch advies en executie, analytics en partnerships – regelmatig zogeheten Strategy Courses. Deze zijn bedoeld voor uitblinkende en ondernemende masterstudenten en recent afgestudeerden die beschikken over een uitgesproken persoonlijkheid en affiniteit hebben met business, cijfers en teamwork.

Na een eerdere sessie in mei van dit jaar vond op 9 november 2018, weer een Strategy Course plaats – gedurende de dag maakten de deelnemers kennis met YGroup en werden zij daarbij bovendien uitgedaagd op het snijvlak van strategie, executie en analytics.

Uitdagende case

In de ochtend mochten de studenten hun tanden zetten in een zeer complexe, real life case (“vier verschillende cases die in elkaar verweven zijn”), waarbij ze voor een van de opdrachtgevers van YGroup over een langetermijnvisie mochten nadenken. Daarbij werden hun ideeën door creative artists uitgewerkt in tekeningen. De klant in kwestie, een van de grootste consumer goods-bedrijven ter wereld, bevindt zich in een stagnerende markt waar groei moeilijk te verwezenlijken is, onder meer door de opkomst van nieuwe (kleine) spelers. 

Terugblik op succesvolle YGroup Strategy CourseYGroup, dat met name langetermijnpartnerships aangaat met zijn klanten, doet een groot aantal projecten in meerdere landen waarbij strategy, executie en data analytics allemaal samenkomen. Marc licht toe: “Ook bij de klant die centraal stond tijdens de Strategy Course, werden de kandidaten onderverdeeld in landenteams om na te denken over landen-specifieke strategieën. Ook in realiteit is YGroup aanwezig in deze landen om zowel strategische als data analytische vraagstukken op te lossen.” Hierdoor kregen de deelnemers een goed beeld van het werk dat YGroup uitvoert. Naast dat YGroup de strategie uitdenkt voor zijn klanten, helpt het ook mee aan de implementatie, benadrukt Marc: “Zo werd ook duidelijk aan het einde van de case welke impact YGroup heeft gecreëerd door de executie van de strategie bij de klant.” 

Gedurende de dag, die werd afgesloten met een diner en een borrel bij het QO hotel in Amsterdam, was er meermaals de gelegenheid om vragen te stellen aan een van de ‘Analysts’ die afgelopen jaar binnen YGroup zijn aangenomen. Ook werd er door twee partners van het bedrijf een duidelijk beeld geschetst van YGroups propositie. 

Uitzonderlijk talent

YGroup – dat naast zijn Amsterdamse hoofdkantoor beschikt over zeven kantoren over de wereld – werd vijf jaar geleden opgericht met de ambitie om meer eigenaarschap te nemen ten aanzien van de daadwerkelijke waardecreatie bij opdrachtgevers. De propositie sloeg aan en het bedrijf maakt een sterke groei door. Door deze groei is het bedrijf continu op zoek naar nieuw talent, dat onder meer vanuit de Strategy Course kan worden aangetrokken.

YGroup laat weten tot nu toe uitstekende feedback gekregen te hebben vanuit de deelnemers van deze dag en veel van hen hebben hun interesse in een functie als Analyst kenbaar gemaakt. Marc: “Zelf zijn wij bijzonder onder de indruk van het uitzonderlijke talent waarmee we tijdens de Strategy Course in aanraking zijn gekomen.”

GerelateerdStrategy Course levert YGroup vier nieuwe analisten op.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Salvéos Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over