Initiatiefnemer PRCS over het 'Festival van morgen'

08 juni 2018 Consultancy.nl

Eind juni organiseert organisatieadviesbureau PRCS in Amsterdam het ‘Festival van morgen’. Doel van het festival is om managers en professionals te inspireren en om handvatten aan te reiken om succesvol te blijven in een tijdperk van verandering. Om meer te weten over het initiatief en wat bezoekers kunnen verwachten ging Consultancy.nl in gesprek met PRCS adviseurs Remco Griep, Rifka Burggraaff en Rutger van der Zande.

Het Festival van morgen, wat moeten we ons daarbij voorstellen?

Rutger: “Het Festival van morgen organiseren we in een grotere reeks ‘PRCS Presenteert…’. Met PRCS Presenteert willen wij het podium bieden aan verhalen die inspireren. Die ons verder brengen. Die het waard zijn te delen. Verhalen van klanten, unieke gebeurtenissen in de maatschappij of persoonlijke overwinningen. Het daagt je uit, zet je aan het denken, verbindt en kijkt vooruit.”

En, zo vult Rifka aan: “Het Festival van morgen helpt organisaties ook om naar morgen te kijken. Met verhalen en ervaringen die betrekking hebben op alles wat er op organisaties afkomt en wat dat voor hen betekent. Denk aan: innovatie en verandering, nieuw organiseren, de nieuwe (digitale) generatie en leiderschap 4.0.”

En waarom organiseert PRCS dit?

Remco: “PRCS is een Amsterdams organisatieadviesbureau die zich richt op organisaties van morgen. We ondersteunen organisaties die in een snel veranderende wereld willen meebewegen. Die stappen willen en moeten zetten. Wij helpen organisaties vernieuwing te begrijpen, te omarmen, te delen en te vermenigvuldigen. Hun aanpassingsvermogen te vergroten. Om kennis en inspiratie te delen, organiseren we regelmatig sessies die te maken hebben met Nederland in transitie. Zodat organisaties zich klaar maken voor morgen. Zo hebben we bijvoorbeeld twee maanden geleden een LAB georganiseerd waar we met relaties samen hebben ‘gebouwd’ aan de organisatie van morgen.”

Initiatiefnemer PRCS over het 'Festival van morgen'

Waarom is het nodig en nuttig?

Rutger: “De wereld om ons heen verandert. In steeds sneller tempo. Dat maakt dat we leven in een tijdperk van verandering. Of sterker nog; in een verandering van een tijdperk. Er zijn fundamentele verschuivingen en disrupties te zien, in meerdere sectoren. Deze verschuivingen gaan exponentieel. Dat maakt dat we als organisaties en als individuen anders moeten (leren) werken. Liefst nu, maar in ieder geval morgen. We moeten (leren) veranderen.”

Wat gaat er morgen dan anders denken jullie?

Remco: “Al deze ontwikkelingen hebben dusdanig veel impact dat het ruim tijd is om op zoek te gaan naar een nieuwe collectieve balans. Zowel op maatschappelijk vlak, als op het niveau van organisaties en individuen. Het gaat morgen nog meer om relevant zijn, nieuwsgierig blijven, jezelf heruitvinden, buiten je eigen grenzen durven kijken of deze loslaten en nieuwe samenwerking durven aangaan. We denken dat er drie fundamentele veranderingen nodig zijn: je moet continu innoveren, we gaan als organisaties meervoudig(er) organiseren en de complexiteit van het sturen van organisaties neemt enorm toe. Dat is wel de rode draad in de verschillende inspiratiesessies en evenementen die we organiseren.”

Hij vervolgt: “Het Festival van morgen draait echter vooral om de inspirerende verhalen van de sprekers. Die allen op hun eigen manier hier mee bezig zijn.”

Vertel eens wat meer over de sprekers en hun verhalen? Wat kunnen we daar verwachten?

Rifka: ”We zijn erg trots op de sprekers die komen! Haroen Lemmers komt vertellen over het aanjagen van innovatie binnen Waternet. Wat hem drijft, maar vooral wat hij zelf meemaakt in zijn rol als boegbeeld van innovatie. Wat weerstand met hem doet. Wat hij ervaart als dingen niet lukken. Of langzamer gaan. Juist dat persoonlijke maakt zijn verhaal erg interessant.”

Rutger: “Peter Vos neemt ons mee in zijn visie op inclusief ondernemen. Hoe je binnen een organisatie eigen regie de boventoon kan laten voeren. En hoe je vanuit daar maatschappelijke toegevoegde waarde creëert. Daarnaast hebben we ‘digital native’ Anne van der Krol, die vertelt over wat er gebeurt als je offline gaat in een digitale wereld. Een onthullend inkijkje in de ziel van een nieuwe generatie.”

Remco: “Eppo van Nispen tot Sevenaer, nu directeur van de stichting Beeld en Geluid en voorzitter van de Nederlandse denktank Big Data komt vertellen over aanpassingsvermogen, verandering, het schuren van dit geheel, over vooroplopen en achteraan duwen. Over inspireren. Hoe hij dat doet. En waarom. Grote kans dat hij ook wat vertelt over ‘Buzz Lightyear’.”

Buzz Lightyear?

Remco: ”Ja. To infinity and beyond! Maar als je het echt wilt weten dan nodigen we je graag uit om te komen donderdag 28 juni, vlak voor de zomer, in een intieme persoonlijke sfeer op ons festivalterrein in Amsterdam. Dan ontmoeten en inspireren we je graag, zodat je met veel energie de zomer in gaat!”

Initiatiefnemer PRCS is een organisatieadviesbureau uit Amsterdam met vijftien adviseurs. Het bureau werd in 2011 opgericht.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup