Ordina werkt samen met bedrijf achter Jira, BitBucket, Trello en Bamboo
Ordina heeft een partnership gesloten met Atlassian, een leverancier van softwareoplossingen voor onder andere het verbeteren van samenwerking tussen teams. Met het partnership wil de ICT-dienstverlener de productiviteit van zijn eigen teams verbeteren, ook wil Ordina klanten voorzien van consultancydiensten gebaseerd op de producten van Atlassian, zoals Jira, Confluence, Bitbucket, Trello en Bamboo.
Opgericht in 2002, is Atlassian een van oorsprong Australische aanbieder van software gericht op samenwerking, ontwikkeling en issue tracking voor teams. Het bedrijf, in ons land gevestigd in Amsterdam, is bekend van zijn brede spectrum aan softwareoplossingen dat het voor klanten ontwikkelt. Naar eigen zeggen heeft het bedrijf circa 60.000 klanten. “Veel van onze teams werken al met de team tooling van Atlassian”, vertelt Tzoe Keat, Atlassian-consultant bij Ordina.
Atlassian ontwikkelde onder andere Jira, een issue- en projecttraceringssoftware. De tool, waarmee softwareteams eenvoudig hun agile- en software-ontwikkelingsprojecten kunnen plannen, traceren en beheren, biedt gebruikers inzicht, planning en prioritering en zorgt bovendien voor efficiënte samenwerking tussen de gebruikers. “Jira Software is een agile projectmanagementtool die agile methodologie ondersteunt; of dat nu scrum, kanban of een eigen unieke aanpak is”, aldus Atlassian.
Ordina | Atlassian
Het partnership met Atlassian sluit volgens Chiam goed aan op de High performance teams-proposities van Ordina. Deze High performance teams zijn volgens Ordina “multidisciplinaire, op elkaar ingespeelde teams” die bij en samen met klanten werken aan een opdracht. De teams worden zo samengesteld en voorbereid op de opdracht dat ze een steile leercurve laten zien en snel effectief zijn. “We hebben nu meer dan zestig van deze teams werken die uit vijf tot acht mensen bestaan”, legde Ordina CEO Jo Maes in maart van dit jaar al uit in gesprek met Consultancy.nl.
Dat Ordina werkt met High Performance teams komt voort uit de trend dat klanten de laatste jaren in toenemende mate verschuiven richting het insourcen van IT, waardoor de vraag naar traditionele dienstverlening (door klanten uitbestede projecten en het beheer van IT-systemen) aan het afnemen is. Chiam: “Het partnership met Atlassian geeft ons de mogelijkheid onze High performance teams te ondersteunen bij het optimaal gebruik van deze mooie teamsoftware. De tools faciliteren samenwerking uitstekend.”
Een ander voordeel van de krachtenbundeling is dat deze de dienstverlening van Ordina’s adviestak een boost geeft. “Vanuit Ordina Consulting ondersteunt Ordina haar klanten bij de organisatorische implementatie van onder meer Jira. Ordina geeft trainingen, richt gebruikersondersteuning in en verzorgt de roll out. Het partnership met Atlassian geeft Ordina de mogelijkheid deze dienstverlening verder uit te bouwen en het expertteam binnen Consulting te vergroten en zo haar klanten beter van dienst te kunnen zijn”, aldus Ordina in een persverklaring.
Met zo’n 2.900 medewerkers in de Benelux is Ordina een van de grootste IT-zakelijke dienstverleners van ons land. Ordina Consulting levert onder meer businessdiensten op gebieden als performance management & BI, customer experience & innovation, finance & risk, business architectuur en zorg en proces- en ketenintegratie.