Twynstra Gudde breidt strategiepraktijk uit met drie senior adviseurs

18 april 2018 Consultancy.nl

Twynstra Gudde heeft zijn strategieadviespraktijk uitgebreid met drie senior-adviseurs. Jeroen Schouten en Stijn van Diemen komen over van respectievelijk Rijnconsult en Total Identity, terwijl Rob Poels, partner bij Twynstra Gudde, een interne overstap heeft gemaakt.

In 2015 startte Twynstra Gudde
, een van de grootste en bekendste organisatieadviesbureaus van ons land, zijn strategieadvieslabel ‘Twynstra Gudde Strategy Counsellors;’. De praktijk, die zich vooral richt op bestuurlijk-strategische vraagstukken rondom de koers van zorgorganisaties, werd destijds gestart met twee partners, Bram den Engelsen en Huub Raemakers.

De praktijk, die de afgelopen periode zowel in profiel als omzet wist te groeien, werd in 2017 onder meer uitgebreid met Twynstra Managing Partner Jaap de Heer. Hij richt zich op strategische beleids- en besluitvorming, met name op het gebied van water en mobiliteit. Bovendien is hij betrokken bij internationale missies en opdrachten en de versterking van de contacten en kennisuitwisseling binnen Cordence Worldwide, een internationaal netwerk van consultancykantoren, waar Twynstra Gudde deel van uitmaakt.

Uitbreiding strategiepraktijk

Twynstra Gudde heeft de ambitie om de Strategy Counsellors-praktijk de komende jaren verder uit te bouwen als “toonaangevende strategieadviespraktijk” voor maatschappelijke ondernemingen en organisaties in de (semi)publieke sector. “Strategy Counsellors richt zich niet alleen op vraagstukken van strategische verkenning en strategische keuzes, maar ook op de strategische verandering die nodig is om ambities en doelen te realiseren”, aldus Twynstra Gudde. Ter verdere versterking van het advieslabel heeft Twynstra recent drie senior adviseurs toegevoegd aan het strategieteam, die samen kunnen bogen op meer dan 75 jaar aan ervaring.

Rob Poels, Jeroen Schouten en Stijn van Diemen - Twynstra Gudde

Allereerst Rob Poels, die binnen Twynstra Gudde de interne overstap heeft gemaakt naar de strategie-adviespraktijk. Poels is sinds 1997 werkzaam bij Twynstra, waar hij Partner is en onder andere verantwoordelijk is voor IT Advisory Services. Verder is hij net als Jaap de Heer partner van Cordence Worldwide en maakt hij sinds enkele jaren deel uit van de Program Review Board van een Executive MBA-programma van Nyenrode Business Universiteit. Dat programma heeft hij in de jaren ervoor, als Programdirector, mede vormgegeven. In zijn nieuwe rol binnen Twynstra Gudde Strategy Counsellors, zal Poels verder bouwen aan strategische advisering, met een focus op digitale transformaties.

Jeroen Schouten kan bogen op meer dan vijftien jaar aan advieservaring en ruim acht jaar aan managementervaring in de zorgsector, opgedaan bij diverse adviesorganisaties. Zo was hij ruim vier jaar werkzaam bij Rijnconsult als Senior Adviseur, een rol waarin hij zorgbedrijven onder meer hielp met het verbeteren van processen, het herinrichten van de organisatie, het herijken van strategieën of bijvoorbeeld het versterken van de positie binnen de zorgketen. In de vier jaren ervoor hield hij zich bij Arcadis als Senior Consultant (Gezondheidszorg) bezig met het vertalen van strategisch beleid van instellingen naar een solide huisvestings- en vastgoedbeleid. In zijn vroege loopbaan was Schouten werkzaam als Senior Adviseur bij PwC, waar zijn focus ook lag op de zorgsector. Bij Twynstra Gudde zal Schouten een bijdrage gaan leveren aan de uitbreiding van de strategieadviespraktijk in de zorg.

Stijn van Diemen werkte de afgelopen jaren als Strategy Director bij Total Identity, een creative consultancy en designbureau gespecialiseerd in corporate identity. Van Diemen gaf leiding aan het internationale netwerk van Total Identity en ontwikkelde innovatieve projecten voor klanten. Ook richtte hij zich op de eigen proposities van Total Public, de Haagse communicatie- en designtak die diensten levert op het gebied van strategisch advies, communicatie, design en technologie. Van Diemen heeft meer dan vijfentwintig jaar ervaring op het snijvlak van corporate identity en strategische positionering. Gedurende zijn loopbaan heeft hij opdrachtgevers bediend uit verschillende publieke sectoren: zorg, gemeenten, onderwijs, water, ministeries en publieke instellingen. In zijn vroege loopbaan was hij eigenaar van een eigen design- en editorial studio, gericht op de culturele sector.

Afgelopen jaar werd Twynstra Gudde door managers verkozen tot een van de beste strategische adviesbureaus van ons land.

Nieuws

Meer nieuws over