Social media campagne Deloitte bereikt 150000 mensen

05 januari 2011 Deloitte

De nieuwjaarsactie van Deloitte heeft ruim 150,000 mensen bereikt. Het Big Four adviesbureau gaf iedereen de mogelijkheid om een persoonlijke nieuwjaarswens levensgroot op haar hoofdkantoor (Maastoren) in Rotterdam te plaatsen via een integratie tussen social media (Twitter) en laserapparatuur.

Wie op oudejaarsavond en nieuwjaarsdag via Twitter een nieuwjaarsgroet verstuurde en #DeloitteWish in het bericht zette, zag die boodschap terug op Deloitte’s hoofdkantoor. Door de vele tweets werd het hoogste kantoorgebouw van de Benelux (165m) tijdens de jaarwisseling met nieuwjaarswensen en 'digitaal vuurwerk' versierd.

De actie, aanvankelijk ontwikkeld als originele nieuwjaarsgroet van Deloitte voor studenten, bleek uiteindelijk een veel grotere doelgroep aan te spreken. In totaal stuurden bijna 1.000 twitteraars zo’n 2.000 nieuwjaartweets, waarmee zij (en Deloitte) ruim 151.000 mensen wisten te bereiken. Het totaal aantal impressies van deze ‘crowdsource-actie’ ligt zelfs boven de 720.000 tweets (bron: Tweetreach). Op 31 december was de hashtag ‘#DeloitteWish’ samen met populaire termen als #oudennieuw en #vuurwerk zelfs ‘trending topic’ op Twitter.

Wie niet in staat was om de tweets ‘live’ te aanschouwen, kon via de webcam op werkenbijdeloitte.nl/deloittewish tóch zijn persoonlijke wens voorbij zien komen. Tijdens de actie werd deze pagina door bijna 3.000 unieke bezoekers bekeken. De gemiddelde bezoekduur was ruim 3 minuten.

Met deze ‘guerilla campagne’, ontwikkeld in samenwerking met arbeidsmarktcommunicatiebureau Maximum, waarin social media en outdoor media gecombineerd werden, heeft Deloitte ervoor gezorgd dat haar (werkgevers)merk voor veel mensen aan een gelukkig nieuwjaar werd verbonden.


Profiel
Meer nieuws over
×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management BOLD Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cegeka Consulting Cmotions COMATCH Conclusion Count & Cooper CPMview De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting Eurekon EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting Fronteer FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hogenhouck m&a Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group NEWCRAFT Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Quintop Raad van Toekomst RedFoxBlue ResidentieProfs RGP Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Staffing MS Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners Wielinq WIN Xebia Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup