McK, Conclusion en AEF partner van Nationale DenkTank
McKinsey & Company, Conclusion en Andersson Elffers Felix (AEF) zijn partners van de Nationale DenkTank 2011. De adviesbureaus ondersteunen de stichting met advies- en implementatiediensten. De 2011 editie van DenkTank richt zich op o.a. arbeidseffectiviteit binnen organisaties.
Een overzicht van de ondersteuning geboden door McKinsey, Conclusion en Andersson Elffers Felix:
- Conclusion ondersteunt op het gebied van de communicatie en PR.
- McKinsey & Company traint de DenkTank deelnemers en begeleidt de jaarlijkse DenkTank tijdens de onderzoeksperiode
- AEF adviseert en ondersteunt de DenkTank omtrent de implementatie van oplossingen die de DenkTank heeft bedacht
DenkTank 2011
Hoe kunnen we arbeid zo organiseren dat bedrijfsprestaties verbeteren terwijl de werknemers tegelijkertijd optimaal gemotiveerd zijn en hun talenten beter en duurzaam benut worden. Dat is de centrale vraag voor de 2011 editie van DenkTank.
Voorgaande DenkTank-edities waren gericht op de zorg voor chronisch zieken, problemen in het onderwijs, de ongezonde leefstijl van jongeren, energiebesparing en het publiek vertrouwen in instituties. Deze onderzoeken hebben nieuwe inzichten opgeleverd om problemen aan te pakken.
Over de Nationale DenkTank
De Nationale DenkTank wil met vernieuwende ideeën de Nederlandse samenleving verder vooruit helpen. Dat doet zij op twee manieren. Allereerst organiseert de stichting een jaarlijkse Nationale DenkTank: twintig jonge en getalenteerde mensen uit diverse disciplines buigen zich gezamenlijk over een maatschappelijk probleem en bedenken hier praktische oplossingen voor. Daarnaast vormen alle deelnemers aan de jaarlijkse DenkTank samen een groeiend DenkTank-netwerk. Zo ontstaat een netwerk van zeer diverse mensen die zich blijvend met elkaar inzetten voor maatschappelijke verbetering.