Capgemini wint ICT opdracht van 75 miljoen bij GM
CIO van General Motors verlengt strategische samenwerking met Capgemini
General Motors heeft drie proces- en ICT-contracten met adviesbureau Capgemini verlengd voor een periode van vijf jaar. De waarde van de deal wordt geschat op ongeveer €75 miljoen. De contracten hebben betrekking op de gebieden Global Sales (service en marketing), Global Purchasing and Supply Chain en Global Business Services. In elk van deze drie procesgebieden zal Capgemini application integration management (AIM) diensten leveren.
Capgemini zal samenwerken met GM’s Information Technology-organisatie in het leveren van diensten op de gebieden strategische planning, data management, systems engineering and architecture (SE&A), software engineering, programmamanagement en verificatie en validatie (V&V).
“Capgemini’s diensten zijn integraal in de hulp aan onze ondersteuning van General Motors, terwijl die ’s werelds beste voertuigen ontwerpt, bouwt en verkoopt”, zei Terry Kline, Chief Information Officer van General Motors. “Deze winst is de nalatenschap van onze samenwerking met GM, ons succes van de afgelopen vier jaar in de ondersteuning van hun IT-initiatieven en het vertrouwen dat ze hebben in Capgemini als een strategische partner”, zei Marc Martinez, General Motors Global Account Executive van Capgemini.