BCG: 1 op de 5 zou seks inruilen voor internetverbinding

26 maart 2012 Consultancy.nl

Een op de vijf mensen zou seks opgeven in ruil voor toegang tot internet. Ook is internet voor veel consumenten zelfs belangrijker dan alcohol, sporten en dagelijks douchen. Dit blijkt uit een onderzoek van strategy consulting kantoor The Boston Consulting Group onder 20.000 mensen uit de G-20 landen.

De BCG adviseurs vroegen via een enquête aan consumenten welke behoeften zij bereid zouden zijn om in te ruilen voor toegang tot internet.

Basisbehoeften
Een opvallende conclusie uit het onderzoek is dat een groot aantal respondenten aangeeft bereid te zijn om basisbehoeften op te geven in ruil voor toegang tot internet. Zo zou 43% van respondenten bereid zijn om te stoppen met alle vormen van sport en ruim 20% zou bereid zijn seks op te geven. 7% zou zelfs zo ver gaan dat ze liever beschikken over internettoegang dan dat ze dagelijks douchen.

De uitkomsten bevestigen de veronderstelling van wetenschappers dat voor veel mensen internet een primaire levensbehoefte is.

Behoeften die respondenten het snelst zouden opgeven in ruil voor een internetverbinding zijn alcohol (~70%), fastfood (~80%) en hun navigatie (~80%). Daarnaast kwam naar voren dat circa 15% koffie zou opgeven voor internet en dat 10% de auto zou afstaan voor een online verbinding.

Onderzoek naar waarde van internet
Boston Consulting Group doet al jaren onderzoek naar de waarde van internet. Zie onder andere de berichten hieronder voor meer informatie:
- Nederlandse interneteconomie heeft een jaarlijkse omzet van €24 miljard
- BCG: Internet goed voor 10% van economie in 2015