BCG: Bedrijven worstelen met marketing & social media

05 januari 2011 Consultancy.nl

Meer dan de helft van de marketing executives zegt dat zij vaak problemen ondervinden bij de integratie van nieuwe digitale media in hun marketingmix en het aansturen van de toegenomen complexiteit. Dat blijkt uit een onderzoek van Boston Consulting Group onder 56 marketing executives van wereldbekende merken, getiteld ‘The Chief Marketing Officer’s Imperative: Tackling New Digital Realities’.

Nu digitale media het marketinglandschap transformeren geven veel senior marketing executives toe dat zij worstelen met de aanpassing van hun managementbenaderingen en organisatie. En hoewel er niet één winnend model te vinden is, zeggen BCG consultants wel dat er een aantal ‘best practices’ voor digitale marketing opkomen.

Best practices
De volgende onderscheidende kenmerken zijn geïdentificeerd bij bedrijven die leidinggevend zijn in termen van online en digitale marketing:

  • Best practice-bedrijven stellen waarschijnlijk minimumniveaus vast voor investering in digitale marketing (39% vs. 19% voor andere bedrijven).
  • Best practice-bedrijven bezitten waarschijnlijk de benodigde methoden om uitwisselingen tussen mediadragers te maken (52% vs. 29% voor andere bedrijven).
  • Bij best practice-bedrijven gelooft een groter deel van de leidinggevenden dat digitale marketing belangrijk is voor hun persoonlijke succes (61% vs. 48% bij andere bedrijven).
  • Best practice-bedrijven werken agressief aan de integratie van campagnes over meerdere digitale en traditionele kanalen, door te experimenten met social media en nieuwe methodes. 

×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management BOLD Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cegeka Consulting Cmotions COMATCH Conclusion Count & Cooper CPMview De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting Eurekon EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting Fronteer FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hogenhouck m&a Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group NEWCRAFT Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Quintop Raad van Toekomst RedFoxBlue ResidentieProfs RGP Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Staffing MS Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners Wielinq WIN Xebia Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup