Magnus: Wearables met SAP Analytics biedt kansen

03 december 2014 Consultancy.nl

Adviesbureau Magnus heeft een nieuwe video online gezet, waarin het uitlegt hoe je met de nieuwste Analytics technologie van SAP in combinatie met wearables ook zakelijk optimaal gebruik kunt maken van data. Vincent Beumer, Directeur Magnus Analytics geeft tekst en uitleg.

Technologie neemt vlucht
Hijgend en puffend stap je de drempel van je huis over. Oordopjes uit, gauw je smartphone checken: hoe ver heb je hoe snel hardgelopen? Vijf kilometer in 30 minuten; dat mag op Facebook. Data genereren en delen is tegenwoordig een eitje, of althans op persoonlijk vlak. Maar hoe kunnen bedrijven deze technologie tot hun voordeel inzetten? Volgens adviesbureau Magnus hebben organisaties hun interne informatievoorziening tegenwoordig redelijk voor elkaar, maar het kan beter. Applicaties, wearables en sensoren maken het steeds gemakkelijker om tot nieuwe inzichten te komen, en deze voor zakelijke doeleinden in te zetten. Op welke manier en hoe het adviesbureau uit Naarden hierbij kan helpen wordt uitgelegd in onderstaande video, die Magnus recentelijk online plaatste:

Data genereren
Vincent Beumer, Directeur Magnus Analytics: “Wat we zien is dat bedrijven hun interne informatiebehoefte best wel in orde hebben. In de belangrijkste rapportages kunnen zij wel voorzien. Maar wat we ook zien gebeuren is dat er steeds meer data gegenereerd wordt. En dat gebeurt met name door middel van sensoren, die op voertuigen zitten, op machines zitten, op allerlei plekken.” Sensoren op voertuigen, machines, bewegende voorwerpen of wearables zoals de NikeFuelband, Google Glass of de Apple Watch – die in januari 2015 uitkomt – genereren automatisch data.

Demonstratie
“Het ontsluiten van die data; daar richten wij ons op. De consultants van Magnus Analytics zijn experts op het gebied van het vertalen van data naar informatie, en deze informatie op de juiste manier presenteren. En zo kunnen wij adviseren om te komen tot een moderne data-architectuur en daadwerkelijk oplossingen implementeren die zorgen voor nieuwe en verbeterde inzichten. We hebben dit ondergebracht in een demonstratie, waarbij we de nieuwste analytics technologie van SAP toepassen”, legt Beumer uit.

Vincent Beumer - Magnus

Magnus ontwikkelde, inspelend op de trends van toenemende data en wearables, een demonstratie, waarbij gegenereerde bewegingsgegevens vanuit de M7 processor van de Apple iPhone ontsloten worden naar SAP HANA, de nieuwste technologische ontwikkeling van SAP. “Voor het presenteren van de data maken we gebruik van SAP Design Studio, en met het voorspellen van datagebruik gebruiken we SAP Predictive Analysis”, vertelt Beumer. SAP Predictive Analysis kan vervolgens een trend destilleren, en een accurate voorspelling doen. Deze wordt gepresenteerd in een overzichtelijk SAP Design Studio dashboard, waarmee in een opslag de bewegingsfrequentie, het calorieverbruik en de locaties van de testgroep die aan de demonstratie meededen, te zien zijn.

Toekomst
Magnus ziet wel toekomst in de inzet van SAP Analytics modules, als deze worden gecombineerd met grote hoeveelheden gegenereerde data. “De trend van toenemende hoeveelheden data, en daarnaast de ontwikkelingen die de technologie op het gebied van analytics doormaken, kunnen hand in hand gaan. Nu is het moment voor bedrijven om te kijken waar zij dit het beste kunnen toepassen en waar deze twee werelden elkaar kunnen versterken. Het resultaat van de implementatie is nog betere informatie en nieuwe inzichten”, besluit Beumer.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup