Mobilee lanceert campagne voor verzekeringsmarkt

07 augustus 2014 Consultancy.nl

Medio mei lanceerde Mobilee Management & Advies uit Utrecht een speciale informatiecampagne voor schadeverzekeraars. Met de prikkelende stelling ‘In 2018 heeft niemand een autoverzekering meer’ werd de campagne uitgerold op onder andere het internet en in diverse vakbladen zoals InFinance.

Eerder dit jaar introduceerde Mobilee haar visie op de autoverzekeringsmarkt. Eén van de belangrijkste conclusies van Mobilee is dat de opkomst van zelfrijdende auto’s een grote verandering voor autoverzekeraars met zich mee zal brengen. Tegen 2018 zullen zelfrijdende auto’s in veel landen deel uitmaken van het straatbeeld en tegen 2022 zal het marktaandeel (verkopen als % van totale verkopen) naar verwachting naar boven de 10% stijgen.

Voor verzekeraars zal deze verandering in de markt, in combinatie met diverse andere trends, leiden tot een heel nieuw spelersveld. “Business modellen en producten zullen veranderen en interne processen en systemen zullen moeten worden aangepast om de nieuwe realiteit aan te kunnen,” zegt Anna van Tienhoven, adviseur en expert op het gebied van schade en verzekeringen bij Mobilee.

Om verzekeraars te helpen begrijpen welke bedreigingen op hen afkomen, besloot Mobilee een speciale informatiecampagne te lanceren. De campagne startte 15 mei en zal nog lopen tot het einde van dit jaar. Om meer te weten te komen over de campagne en de resultaten tot dusver, sprak Consultancy.nl met Elise van Baaren en Ernst Stolk, beiden verantwoordelijk voor Marketing.

Wat zijn de belangrijkste boodschappen van de campagne?

Door de exponentiële groei van technologie, veranderen complete industrieën en bedrijven, maar ook de levens van mensen. Verschillende technologische trends versterken en beïnvloeden elkaar. Dit heeft grote gevolgen voor producten en levende organismen. De digitale en fysieke wereld, mens en machine, biologie en technologie komen dichter bij elkaar. Zij vermengen en versterken elkaar.

Veranderingen als gevolg van technologische groei leiden tot een ander soort te verzekeren producten. Vergaande automatisering van producten en diensten en de integratie hiervan met internet, telemetrie en cloud-diensten leidt tot nieuwe risico's. Gelijktijdig ontstaat de urgentie om deze risico's af te dekken. Dit vraagt om een geheel nieuw palet van schadeverzekeringsproducten en bijbehorende diensten. Mobilee wil de schadeverzekeringsmarkt door middel van deze campagne wijzen op de gevolgen van technologische ontwikkelingen en samen op zoek gaan naar mogelijke oplossingen.

Welke kanalen worden ingezet?

Om de toekomst van de schadeverzekeringsmarkt te visualiseren, heeft Mobilee een animatiefilm geproduceerd. De animatiefilm is verspreid via Youtube en Vimeo. Daarnaast heeft Mobilee een aparte website ontworpen: schade.mobilee.nl. Hierop zijn prikkelende artikelen, blogs, visiestukken, downloads en polls te vinden waarop gereageerd kan worden. De website Mobilee.nl is in de schadewebsite geïntegreerd. Op de Mobilee website zijn ook nieuwsberichten te lezen en is de animatiefilm ook te zien.

Voor de campagne is verder gebruik gemaakt van de social media. De Mobilee Facebook-pagina is gebruikt om de animatiefilm te verspreiden en elke dag wordt er getweet vanuit het @info_mobilee account van Mobilee. Daarnaast is er een persbericht opgesteld die is verstuurd naar alle belanghebbenden. Tot nu toe heeft dit geleid tot plaatsing op diverse media, waaronder Eufin, de Achmea online nieuwsbrief en InFinance. Ook houden adviseurs hun netwerk op de hoogte door het versturen van e-mails waarmee informatie wordt gegeven over de inhoud van de campagne. Ten slotte is er een interactieve presentatie gegeven bij het Verbond van Verzekeraars op woensdag 11 juni. Met het Verbond van Verzekeraars is Mobilee inmiddels structureel in dialoog voor strategie en beleidsbepaling ten aanzien van ‘de verzekeraar van de toekomst’.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup