BlinkLane richt trainingsbureau Gladwell Academy op
BlinkLane Consulting heeft een eigen opleidingsinstituut gelanceerd. De nieuwe dochteronderneming, genaamd 'Gladwell Academy', levert praktijkgerichte trainingen en masterclasses aan zowel publieke als private organisaties.
Met Gladwell Academy wil het Amsterdamse consultancybureau inspelen op twee grote trends zichtbaar in de advies- en trainingsbranche. Ten eerste, grote veranderingen in het externe landschap dwingen bedrijven om hun businessmodellen te herdefiniëren of aan te passen. Vanuit een business oogpunt zijn gebieden als business modelling, innovatie en lean dominante onderwerpen op de managementagenda geworden. Vanuit een IT perspectief veranderen ontwikkelingen als Big Data, e-commerce en IT-risico de manier hoe IT wordt ingezet voor de organisatie. Met het oog op deze veranderingen trainen klanten hun professionals intensief om de organisatie aan te passen aan de nieuwe realiteit.
Bovendien is de afgelopen jaren de vraag naar zogeheten post-consultancy training toegenomen. Vanwege de druk om meer kostenefficiënt te werken zijn klanten kritischer geworden ten aanzien van de duur van externe inhuur, met als gevolg dat ze proberen om, waar mogelijk, consultants te vervangen door intern personeel. Met name in de implementatiefase is het vervangingseffect duidelijk te zien. Om werknemers van de juiste vaardigheden te voorzien worden consultancybureaus ingehuurd om trainingsessies te ontwikkele of aanbieden voor zowel functionele- als soft skills.
“Vanuit de markt merken we een stijgende behoefte naar kennis en training op het snijvlak van Business en IT” zegt Hans Breukhoven, Partner bij BlinkLane Consulting en een van de initiatiefnemers van het trainingsbureau. “Met de start van Gladwell Academy geven we gehoor aan deze vraag uit de markt”.
Trainingsaanbod
Gladwell Academy biedt trainingen en masterclasses binnen vijf belangrijke gebieden: Informatiemanagement, Security & Risk, Agile & Lean, Sourcing en Innovatie.
Inmiddels heeft het trainingsbureau al zo’n 10 trainingen ontwikkeld en in de markt uitgezet, zegt Susanne Meerdink, Account Coordinator bij Gladwell Academy. “Op 14 en 15 mei gaan we van start met een Big Data Masterclass en in de loop van het jaar staan verschillende sessies al gepland”.
Onderscheidend vermogen
Gevraagd naar wat Gladwell Academy onderscheidt van anderen, noemt Miranda Goossens, Manager Education bij het trainingsbureau, drie redenen. “De trainers zijn dagelijks actief binnen de thema’s van Gladwell en hebben hun sporen hierin ruimschoots verdiend. Daardoor weten zij als geen ander de brug te slaan tussen de theorie en de praktijk”. Ook wijst ze op de unieke combinatie tussen consultancy en training. “We geloven sterk in de synergie tussen consulting en training. Bij specialisten zie je dat de fusie tussen de twee onderdelen vaak ontbreekt”. Tot slot noemt Goossens de uitgebreide track record van de trainers. “Gladwell Academy is een nieuw label, maar onze trainers hebben jarenlange ervaring met het verzorgen van trainingen en masterclasses. De kwaliteit van onze professionals in combinatie met ons kwaliteitsgerichte aanbod creëert een onderscheidend vermogen in de markt” sluit ze af.