Twynstra Gudde lanceert nieuwe huisstijl en website
Twynstra Gudde heeft een nieuwe huisstijl en website gelanceerd. Met de rebranding wil het organisatieadviesbureau haar marktpositionering aanscherpen en zich daarmee beter onderscheiden van de concurrentie in de adviesbranche. De restyling wordt de komende maanden via een mediacampagne onder de aandacht gebracht van opdrachtgevers, relaties en overige stakeholders.
Positioneringsstrategie
Circa 2 jaar geleden maakte Twynstra Gudde bekend dat het haar bedrijfsmodel en marktpositionering zou gaan aanscherpen. Door de crisis, krimpende adviesmarkt en toename in concurrentie werd het belang van onderscheidend vermogen groter*. “Een goed profiel kan het verschil maken. Er blijft behoefte aan specialistisch advies, maar opdrachtgevers zijn kritischer geworden en willen vooraf weten wat een extern advies concreet voor hen oplevert” aldus Twynstra in een persbericht.
Het adviesbureau besloot om Motivaction in te huren om de externe zichtbaarheid kritisch tegen het licht te houden. De onderzoeksbureau concludeerde dat de "zichtbaarheid van het bureau beter zou moeten" aldus Twynstra. Naar aanleiding van het verbeterpotentieel ontwikkelde de inhouse Marketing & Communicatie afdeling van het consultancykantoor een nieuwe positioneringsstrategie en huisstijl. De ruim 50 partners werden stap voor stap bij de make-over betrokken.
Huisstijl en website
De nieuwe huisstijl sluit aan bij de vorige, maar is volgens het adviesbureau “eenvoudiger, strakker en meer open”. De stijl is inmiddels toegepast op alle externe en interne uitingen, waaronder online, sociale media, fotografie, video’s, rapporten en ook presentaties van adviseurs. Het motto van Twynstra – “anders denken, gewoon doen” – dat sinds 2005 als pay-off fungeert, is gehandhaafd.
Bovendien heeft Twynstra Gudde een nieuwe website gelanceerd. Op de site kunnen opdrachtgevers informatie vinden over de dienstverlening (markt/vakgebied) en de adviseurs werkzaam bij het adviesbureau en krijgen werkzoekenden via de ‘Werken bij’ rubriek inzicht in carrièremogelijkheden.
* Zie het bericht 'Weinig onderscheidend vermogen tussen adviesbureaus' voor meer informatie.