Vintura organiseert ook in 2013 Blue Ocean Strategies event
Eind oktober organiseerde Vintura het event 'Blue Ocean Strategies in Life Sciences'. Een groep van 27 executives kwam bijeen vanuit diverse internationale farmaciebedrijven, gezondheidszorgorganisaties en ziekenhuizen. Door het succes van het event heeft het adviesbureau besloten om ook in 2013 een vergelijkbaar seminar te organiseren.
Blue Ocean Strategy levert een systematische benadering om concurrentie irrelevant te maken. Bedrijven worden niet succesvol door te strijden met hun concurrenten, maar door “blue oceans” van onbevochten marktruimte te creëren waarin nieuwe groei mogelijk is. Zulke strategische zetten, genaamd “waarde-innovatie”, leiden tot krachtige waardevermeerderende stappen voor bedrijven en hun klanten. Rivalen raken achterop, terwijl nieuwe vraag wordt vrijgemaakt.
Blue Ocean Strategies in Life Sciences 2013
Het praktijkseminar van 2012 was gericht op het introduceren van de belangrijkste Blue Ocean Strategy-principes bij de deelnemers. “Het was een zeer inspirererend evenement en leverde nieuwe perspectieven op het benaderen en creëren van strategische opties op. Op basis van de positieve reacties zijn nieuwe ideeën ontstaan voor een vergelijkbaar evenement volgend jaar. Daarom willen wij geïnteresseerden vragen om vrijdag 25 oktober 2013 vrij te houden voor het nieuwe Life Sciences Event” laat Vintura weten aan Consultancy.nl.