30 pharma managers op Vintura Blue Ocean seminar
Morgen, op vrijdag 26 oktober, organiseert Vintura het seminar ‘Blue Ocean Strategies in Life Sciences’. Meer dan 30 leidinggevenden en (senior) managers van pharmaceutische bedrijven, zorginstellingen en ziekenhuizen zullen het event bijwonen.
Het seminar ‘Blue Ocean Strategies in Life Sciences’ vindt plaats in het Sheraton Airport Hotel.
Tijdens het event zal het adviesbureau de kernprincipes van Blue Ocean Strategy* presenteren en daarnaast de belangrijkste tools en processen van het strategisch raamwerk introduceren. Keynote sprekers van het event zijn Christian Verbeeck (Associate Partner bij Vintura) en Jens Meyer (aangesloten bij business school netwerk CEDEP).
* Over Blue Ocean Strategy
Blue Ocean Strategy is een strategisch raamwerk ontwikkeld is door INSEAD onderzoekers W. Kim en R. Mauborgne. Centraal in hun denken staat dat je de concurrentie niet te lijf moet gaan - dat levert namelijk een waarde vernietigende krachtsinspanning op. De beste manier om de concurrentie aan te gaan, is de concurrentie te ontlopen.
De Rode Oceaan staat voor de bestaande marktruimte met bestaande spelers en regels, waarin de spelers elkaar hard beconcurreren in een poging zoveel mogelijk van de markt te veroveren. Doordat de ruimte beperkt is, kan dit uitmonden in moordende concurrentie en als gevolg hiervan van het figuurlijk vloeiende bloed, de Rode Oceaan.