Strategisch marketingadviseur Branddoctors wederom een topwerkgever

25 november 2023 Consultancy.nl

Strategisch marketingadviseur Branddoctors behoort voor het derde jaar op rij tot de beste werkgevers van ons land.

Met het in de wacht slepen van het keurmerk schaart Branddoctors zich wederom onder een selecte groep koplopers op het gebied van goed werkgeverschap. Om het predicaat ‘Great Place to Work’ te mogen dragen, moest het Utrechtse bureau aantonen dat thema’s als vertrouwen, plezier in werken, gevoel van veiligheid en meer centraal staan in de cultuur en het HR-beleid.

Gijsbert Croes, managing partner van Branddoctors, geeft aan met name trots te zijn op de erkenning omdat deze is gebaseerd op een onafhankelijke evaluatie én – minstens zo belangrijk – op de feedback van zij die er het meeste toe doen: de eigen medewerkers.

Eén van de onderdelen waarop deze medewerkers Branddoctors hoog beoordelen, zijn de uitdagende opdrachten waaraan ze kunnen werken en het vertrouwen dat ze daarin wordt gegeven.

“Bij Branddoctors krijg je veel verantwoordelijkheid in projecten”, zegt managing partner Mike Janssen hierover. “Die gaat gepaard met veel vrijheid om daarin de juiste keuzes te maken. Dat is uitdagend, maar dan leer je het snelst.”

Bovendien betekent vrijheid niet dat je aan je lot wordt overgelaten, benadrukt hij. “Door de grote betrokkenheid van je collega’s sta je er nooit alleen voor.”

Bette Bakker, al acht jaar merkstrateeg bij Branddoctor, kan het bevestigen. “Er heerst binnen Branddoctors een warme sfeer. Mensen zijn oprecht geïnteresseerd en staan altijd klaar om elkaar te helpen.”

Net als in voorgaande jaren scoort Branddoctors dan ook het hoogst op het thema ‘kameraadschap’. Nog een mooi detail uit het assessment: zonder uitzondering lieten alle medewerkers weten trots te zijn om anderen te vertellen dat ze werken voor het bureau. Deze 100%-score tekent volgens Croes de ontwikkeling die het bureau heeft doorgemaakt.

“We hebben in de afgelopen 22 jaar flinke strategische impact gehad voor een groot aantal bekende merken”, licht hij toe. “Neem bijvoorbeeld ‘Een auto voor iedereen’ van Greenwheels, ‘Designed for living’ van Brabantia of ‘Aandacht loont’ van GGN. Allemaal merkstrategieën waar we een bijdrage aan hebben geleverd. We claimen het succes niet, maar onze mensen zijn wel trots op onze bijdrage.”

En met de recente aansluiting bij Only, een collectief van bureaus in de creatieve strategie, marketing, content en online, begint Branddoctors volgens Croes aan een mooi volgend hoofdstuk. “Het biedt kansen voor het bureau én onze mensen.”

Kansen ziet hij ook nog volop om volgend jaar een nóg betere beoordeling te krijgen in het onderzoek van Great Place to Work. Hij ziet de dikke 8 op een schaal van 10 die Branddoctors nu scoort vooral als aanmoediging om stappen te blijven zetten.

“Collega’s konden hun ongezouten mening geven. En dat was niet alleen halleluja, gelukkig maar. Want dan hebben we ook in 2024 dingen om te verbeteren. Als MT gaan we ons daar vol voor inzetten!”

More on: Branddoctors
Netherlands
Company profile
Branddoctors is a Netherlands partner of Consultancy.org