Sally Douhou start bij strategisch adviesbureau Branddoctors
Strategisch adviesbureau Branddoctors heeft het team uitgebreid met Sally Douhou.
Met haar start bij Branddoctors is de cirkel voor Sally Douhou wat haar betreft rond. Na een van haar vorige banen als marketeer stond het bureau al hoog op haar lijstje van topwerkgevers.
“Ik wilde me meer verdiepen in strategie, en toen kwam ik uit bij Branddoctors. Maar omdat ik graag het ondernemerschap wilde ervaren, koos ik om als zelfstandige aan de slag te gaan. Ik heb daar achteraf geen spijt van gehad, want ik heb waardevolle ervaring opgedaan en ben nu uiteindelijk toch bij Branddoctors beland.”
Douhou neemt zo’n acht jaar aan werkervaring met haar mee naar de Utrechtse firma, opgedaan in het bedrijfsleven en de consultancy. “In de beginjaren lag mijn focus vooral op praktische zaken zoals content, conversie en campagnes, en daarna groeide ik door naar de rol van marketingmanager.”
Haar interesse voor het adviesvak werd aangewakkerd toen ze onderdeel was van een team verantwoordelijk voor een grootschalig herpositioneringstraject. “Het traject werd uitgevoerd in samenwerking met een adviesbureau uit New York. Tijdens deze samenwerking viel voor mij het kwartje: ik wilde aan de andere kant van deze sessies zitten, als consultant.”
Zo gezegd, zo gedaan. Tijdens haar freelance-tijd heeft Douhou verschillende opdrachtgevers begeleid met thema’s als merkpositionering, propositieontwikkeling, klantonderzoek en marketingtransformatie.
“Het was een intense periode vol uitdagingen, maar ik heb er enorm veel van geleerd en ben er persoonlijk door gegroeid. Door me aan te sluiten bij Branddoctors kan ik mijn vaardigheden verder ontwikkelen en aan nog impactvollere en meer strategische projecten werken.”
Strategie uit het hart
Douhou is inmiddels een maand aan boord en voelt zich helemaal op haar plek. “Mijn eerste weken bij Branddoctors voelen als een warm bad. Bij Branddoctors wordt er van je verwacht dat je een zelfstarter bent, en dat gaat hand in hand met het vertrouwen en geloof dat ze in je hebben. Dat is natuurlijk ontzettend prettig en werkt voor mij heel goed.”
Wat Douhou aantrekt in Branddoctors is het écht begrijpen en doorgronden van wat mensen beweegt. “Een sterke strategie en positionering worden niet alleen in de boardroom bedacht, maar in co-creatie met de mensen die ermee te maken hebben. Branddoctors begrijpt dat als geen ander en ontwikkelt strategie die mensen motiveert. Daarom sluit ik me volledig aan bij het gedachtegoed van Branddoctors: strategie uit het hart.”
Branddoctors behoort tot de leidende adviesbureaus op het gebied van marketing. Het adviesbureau richt zich op het strategische segment, waarbij tot de essentie komen, creativiteit en mensen verbinden centraal staan in de aanpak.