Capgemini wint BPO contract van 100 mln bij Unilever
Unilever heeft haar Finance & Accounting (F&A) processen opnieuw uitbesteed aan Capgemini. Het ICT adviesbureau was de afgelopen zeven jaar al verantwoordelijk voor de finance- en accountingdiensten, door de verlenging van de partnership is het contract met vijf jaar verlengd. De business process outsourcing (BPO)-outsourcingovereenkomst omvat circa 130 landen en heeft een totale contractwaarde van ruim €100 miljoen.
In 2005 huurde Unilever Capgemini in om de F&A processen verder te harmoniseren te verbeteren. Ondanks de bestaande samenwerking schreef het levensmiddelenconcern een tender uit, met Capgemini als uitendelijke winnaar. Het nieuwe contract gaat in per januari 2013.
In-scope van het BPO-outsourcingcontract vallen de volgende diensten: financiële rapportages (‘record to report’), intercompany transacties, het regelen en beheren van toegangscontrole tot financiële systemen en monitoring. Capgemini zal de diensten verlenen vanuit haar BPO-vestigingen in Chili, Brazilië, Guatemala, India, Singapore en China.
Hubert Giraud, CEO Global BPO bij Capgemini zegt: “Deze omvangrijke overeenkomst is het resultaat van twee zeer gefocuste bedrijven die steeds een sterke betrokkenheid voor elkaar hebben getoond. Capgemini’s doorlopende innovatie blijft van toegevoegde waarde voor Unilever. Deze overeenkomst laat zien dat ons team een sterk commitment heeft, dat we over overtuigende oplossingen beschikken gebaseerd op procesharmonisatie en vooral een sterk strategisch partnership hebben. Unilever is duidelijk een belangrijke klant voor ons en het is fantastisch om te zien hoe die visie wederzijds is”.
Business Intelligence
Eerder dit jaar werd Capgemini ook verkozen tot global business intelligence partner van Unilever.